|
|
|
|---|---|
|
Inför kallare tider såg jag till att fixa en P-plats med värmaruttag för min Compact. Jag har en tredjedel av P-utrymmet i längsled, med ett litet utrymme bakåt för enkel in- och utfart. Utrymmet borde inte inbjuda bilister att tränga in sina fordon hade jag trott tills i morse.... En ful jä**a SmartCar står 1mm från min bil - på tvären! Kanske är det inte bara jag som råkat ut för dessa minibilars terror. Ska dessa få stå hur som helst? Vad annat kunde jag göra, än att ta TAXI till jobbet och lämna en liten lapp på denna SmartCar's vindruta? Jag ska banne mig ställa E30 där ikväll och om lyckan slår rätt, forcera mig ut med halva SmartCar'en i kofångaren... | |
|
Tjena! Det där är så jävla dålig stil!!!! *Grrrr* Blir så arg... Min käre bror råkade ut för en liknande situation. Han bor i Danderyd och de har parkeringsplatser ute på gården. Det tog honom 1 år att få en plats nära sin lägenhet. Vad hände efter 2 månader? Jo, en bil jävel står en kväll på hans plats. Han får parkera på gäst parkeringen längre bort den kvällen. Ja, menar om det står "förhyrd plats" så måste man ju förstå att det är någons plats???? Och om brorsan ska ställa sig på gästparkeringen varje dag så måste han ju flytta på sin bil varje dygn (för att inte få böter). Men nästa dag så står bil jävlen kvar. Bror skriver en lapp och sätter den på rutan. Men personen som äger bilen skiter i det. Brosan ringer till hyresvärden o.s.v. för att få bort bilen. Men flyttar den på sig? NEJ! Alltså... Ska det vara så svårt att skilja på "mitt och ditt"??? Eftersom det inte hände något så sa brorsan upp p-platsen. (Fattar inte varför, eftersom det tar lång tid att få en). Men men. Han var väl så pass less och ville inte betala för en plats som han inte kunde ställa sig på. Om jag vore honom så skulle jag skriva en lapp först (som han gjorde). Men varna bilägaren. Och sedan om inget hände, bärga den eller göra något elakt. :-) Så mitt tips till dig Powerkjell är att: Skriv en lapp och varna honom. Om han inte flyttar på sig så: Bärga bilen eller gör något riktigt elakt. T.ex. Blockera Smart-Jäveln men din E30 :-) Eller kör in i bil skrället. (Lär ju gå av på mitten) *Ler* Lycka till!!!! Mvh Tobias |
|
|
För ett tag sedan var det en bil som ställt sig på min parkeringsplats och stod där lite väl länge. Då skrev jag en lapp och satte på bilen: Jag vore tacksam om du kunde flytta på bilen omedelbart. Om inte det inträffar anser jag att bilen är en gåva till mig och börjar demontera den. De enda verktyg jag har är spett och slägga. Valet är ditt! Behöver jag säga att den var borta dagen efter? |
|
|
Haha.... Grymt bra skrivet :-) Den va kvar nästa dag va???? :-----------) Mvh Tobbe |
|
|
Ring parkeringsbolaget som sköter övervakningen. Ett par p-böter på vindrutan har fått bort de som ställt sig på min plats ganska omgående. /Micke 523i -96 |
|
| Mäkinen>>> Det där var den mest välformulerade varning jag någonsin läst! :) Ha ha ha! Jag ska lägga det på minnet, tack! | |
| Ring bilregistret och kolla ven som äger bilen, ring upp och skäll ut. Alternativt ring på dörren om det är i närheten. | |
|
Jag skulle inte ha sagt något! Nu ikväll när jag kom hem stod där en fräsch E30 på min plats. Jag använde lite annan formulering på den här lappen: Flytta bilen omedelbart! Hittar jag den på min ruta igen kommer du inte att känna igen bilen. Jag behöver delar till E30 och tvekar inte att demontera dem. ----------- Tyvärr skulle jag väl helst vilja skruva bort nummerplåtarna och sätta dit mina på den bilen... |
|
|
Vi får väl se om han står kvar imorrn :-) Mvh Tobias |
|
Dr.BMW@solna |
De e bara att "jacka" upp den på en dom kraft,slita ut skiten på gatan!!!!!!!!skulle inte tveka en sekund. 336i-89,318i-88 |
|
Ring parkeringsbolaget! Dels får nissen som står på er plats en p-bot, dels talar parkeringsbolaget om var ni kan ställa bilen gratis tills er plats är ledig. Funkar (för det mesta iaf) bättre än diverse hot som man ändå inte verkställer. /Micke |
|
|
Lustigt nog var E30:n borta nu när jag vaknade. micke, Det märks att du inte känner mig. :-) |
|
|
hehe, nä.. men ok då, OM man verkställer sina hot så är jag helt med på att det har större effekt än en p-bot. Dock tror jag att de flesta (inklusive mig själv) är för mesiga för att börja demontera bilen ifråga, och då funkar parkeringsbolaget bättre. Dessutom är väl risken rätt stor att man drabbas av diverse represalier (från rättssystemet) om man sätter igång att demontera bilen med spett och slägga... Men, men, alla har vi olika metoder. /Micke 523i -96 |
|
| Har ni aldrig tänkt på att er egen parkeringsplatsplats blir obrukbar efter ni verkställt de hot som så vackert formulerats? Om ni slår sönder felparkerarens bil bör risken vara överhängande att en hämndaktion riktas mot den bil som sedan parkeras i rutan. Alltså er egen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.