AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
437

Körförbud & utan körkort!

Visa användare
184
Beemer-Tompa
525ia Touring-01
Hej!

Jag måste bara få skriva av mig lite. Jag har en kompis som berättade för mig om en arbetskamrat till honom, som kör omkring i en bil med körförbud och evt oskattad utan körkort, det har han blivit av med för fortkörning. Hursom hells nu till det jag tyckte var lätt skrattretande, han blev stoppad av polisen eftersom han kör runt med bilen trotts ovannämda brister, polisen ber om hans körkort svaret vadå?? jag har inget körkort det har ni redan tagit, jahaja sa polisen det var inget bra. Du vet att du har körförbud på bilen, ja det gör jag! Polisen du kör inte en meter till med den här bilen, det blir böter på det här reaktionen jahaja. Polisen åker sin väg, han väntar väl ungefär 5 minuter sedan åker han också iväg, som om ingenting hade hänt.

Tänk det finns folk till allting;-D
Det som är konstigast är att han inte ens är orolig för vilka konsekvenser det får för honom själv i längden, och att bilen är
en trafikfara.

Någon som har några direkta reaktioner?

Beemer-Tompa

*PLATTAN I MATTAN*
Det som är så tragiskt är ju att allt för ofta klarar det sig utan straff.
Om/när dom väl torskar så har polisen gjort/glömt att göra något så dom inte kan straffas.
Hade det varit mig dom tagit så hade jag blivit inlåst i 6 månader och utan körkort i 2 år...

----
Länk

Motorjournalen är tillbaka i höst! :)
han biter ju sig själv i baken för tiden som hans körkort är indraget förlängs varje gång han blir stoppad. Länsstyrelsen ser ganska onådigt på olovlig körning.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Såna som han bryr sej inte , ang körkortet!
De kör tills de blir inlåsta.

Billy B-10
Länk
Hej!

Åkte själv fast för läänge sedan att ha kört utan körkort. Mitt körkortstillstånd blev indraget ca 6månader och skulle jag göra om detta misstag så skulle jag få fänglese enligt poliserna. Beslag tog dom inte ens bilen? Konstigt d där.

Mvh/Soki

7 serie träff 26e Juli Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.