AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
288

På jakt efter 540

Hej!

Jag har väl i stort sett bestämt mig för att det är en 540ia, helst sedan men touring är inte uteslutet och kaross E39, som jag vill ha. Har kollat runt lite bland annat här och även på andra större marknadsplatser på nätet m.m, och jag tycker mig kunna se att priset på en 96a-97a ligger inom spannet 140000 till 200000.

Summan jag är villig att ge ifrån mig ska helst inte överstiga 150000. Då jag ej varit ut och kollat på någon bil än så kan jag bara gissa vilket skick dom som ligger kring 150000 är i, men jag kan anta att det är rätt svårt att hitta väldigt fina exemplar för dom pengarna.

Har sett ett tiotal annonser med bilar som ser helt okej ut och som inte verkar ha några större åverkningar, men jag tänkte kolla med er här på forumet vad ni har för erfarenheter.
Går det att få tag på en fin E39 96-97 som har gått runt 15000 äkta mil för 150000? Vad är de vanligaste problemen med beg. E39 förutom standardproblemen med V8:an?

Hoppas någon eller några kan ta sig tid att hjälpa en som inte har så stor koll, än.

Tack på förhand!

//Christian
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Med sökfunktionen ovan och texten "540 AND E39" får du all hjälp som finns att få i detta land och har garanterat läsning tills nattens småtimmar. Kolla även min dagbok där jag hjälper en Adam att leta 540. Fallgroparna är många men det är en klockren vagn. Lycka till
Asken
Okej, tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.