|
|
|
|---|---|
AIex |
ska sälja pärlan har satt ut den för 17000 kr, för mycke för lite? Länk Mvh/Alex |
chrille70 |
Alex, Du ska inte vara så säker på att du får 17kkr för bilen, hur fin den än är. En 325-87 med relativt många mil på sig, dessutom trimmad och med lite småfel, står inte så högt i kurs, tyvärr. Jag skulle tro att du får ungefär 10kkr för den. Men 17kkr kan alltid vara värt ett försök, för rätt som det är så kommer det någon som är villig att betala... 15kkr kan du säkert få om du hittar "rätt" köpare. PS. På bilden ser den ut att vara bynglig höger fram :)) DS. Mvh Chrille |
AIex |
chrille70: Ok, tänk om alla tog det för sina 325 e30? Nja den är nylackad där så det är ingen byngla eller nåt. Mvh/Alex |
|
Ser fin ut.. är den i bra skicka så går det säkert att få typ 15000 :- för den.. är ju ganska enkla fel att åtgärda (förutom hjullagret då ev.).. /Jimmy Länk |
|
AIex |
BMW735IA: Dom 3 felen är standardfel på e30 enligt vad jag har hört. Hjullagren kan man ju köpa på nån skrot rätt så billigt. Mvh/Alex |
| 17' låter som ett ok pris. Det är allt för många som ska ha närmare 45' för sina E30 325, så 17' låter inte alls som ett för högt pris. | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Håller med om att priset är ok. Lite prutmåm ned till 15 men där skall det ta stopp. Man måste ju se bilen, är den fint omlackerad skulle man värdera den mer närmare 20 men är een halvtaskigt lackerad mer åt 15. Det är rätt mycket körmaskin för pengarna och krockar man den har man igen hälften av bilens värde bara i motorn. / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
| Din pris idé låter helt klart vettig, 15'-17' borde den vara värd. Svårt att få mer än 20' med dom felen på bilen. Det drar ner rätt så mycket tyvärr. | |
AIex |
Greenberg: Jepp det är sant! Kolla på den här 325:an som säljs för 52000 kr: Länk Man får en 325 (E36:a) i bra skick för dom pengarna! BMW-beroende: Det är proffslackerat. Satt och jobba med bilen i 2 veckor i streck sen lackerade polaren den som utbilldar sig till lackerare. Han fick lacka den eftersom han var bäst i skolan tyckte jag. Resultatet vart bra som tur ;) Real Power: 17000 kr ska jag försöka få ut eftersom det är mycke tid och pengar lagt ut på bilen! Tack för alla svar! Mvh/Alex |
|
AIex Att man får en e36 325:a i BRA skick för dom pengarna var kanske att ta i?? Men visst får man en e36 325i för 5o.ooo kr Den där e30 325i för 52.ooo kr verkar verklig vara på villovägar, allt över 4o.ooo kr är i saftigaste laget tycker jag... men visst finns det undantag. |
|
AIex |
Real Power: Jo men e30 är en gammal bil så över 35 är överpris tycker jag men visst finns det vissa e30 som är fruktansvärt fina (nyskick) som är värda upp mot 50 tusen. Har sett flera annonser då en 325 e36:a sålt för under 50 tusen, en gammgubb körd 325 får du lätt för 50 tusen. Mvh/Alex |
|
AIex Beror på vilket skick man kräver. "Bra skick" är en definitions fråga så jag säger INTE att Du har fel! :) |
|
AIex |
Jepp de e sant ;) Mvh/Alex |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.