|
|
|
|---|---|
|
Min 525 -90 går alltsom oftast ryckigt på tomgång: 500 - 1000 varv en dålig dag. Har kollat alla luftslangar och sprutat startgas, inget resultat. Hackar även i låga hastigheter på tvåan. Kan man justera varvtalet på tomgång mekaniskt? När den ligger stabilt verkar den ligga i lägsta laget. Kan någon ha sänkt varvtalet för att få ner CO-värdena på besiktningen? Den brukar även ha lite svårt att starta, tar några sekunder och några försök. Simeon | |
|
Kolla det här inlägLänk. m.v.h Rickard |
|
|
Länk m.v.h Rickard |
|
|
Det är ett bra tips, jag har varit inne där och kollat och kommer att tillämpa rekommendationen så fort jag får möjlighet. Men undrar fortvarande om varvtalet på tomgång? Har läst att det helst skall ligga på 760 +/-40 rpm. Vet du om jag själv kan justera det värdet med ett tämligen enkelt handgrepp? Simeon |
|
|
Kan tyvärr inte svara på det för dålig på elektronink.Du får ring till en BMW mek och fråga. m.v.h Rickard |
|
jocker18@home.se |
nollställ databoxen först å främst, sök om det. om inte det fungerar kolla tomgångsmotorn, sök om det oxå. om inte det funkar, mät lambdasonden, gissa hur :P sök Man kan ha roligt även med 525ór... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.