|
|
|
|---|---|
|
Nu är det så att jag håller på att sälja min bil. Vill har en bil med lite mer pulver under huven, Men nu är det så att jag inte kan bestämma mig. Tycker att E36 är nog bland de snyggaste cabbarna som gjorts men sedan funderar jag också på att köpa mig en coupe kanske istället. Man kan ju får en jäkligt fin sådan för samma pengar. Hade tänkt mig en nere i tyskland för runt 90. Vill veta hur skiljer sig dessa bilar imot varandra. Vägegenskaper mm vet ju att cab är så mycket tyngre med samt chassit är inte lika styvt mm. Vad bör man välja för någon?? erfarenheter?? Ste | |
|
Vill du ha en med tak? köp en coupe.. Vill du ha en utan tak? köp en cab.. svårare än så e de väl inte? =) ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Men det skiljer ju sig en massa på olika fronter så som comfort, köregenskaper mm.. Jag vill höra andras erfarenheter Ste |
|
|
som sagt, vill du ha en cab eller coupe, får du nog bestämma dig innan. I alla fall skall hjälpa dig lite på traven, äger själv en e36 cab. Visst komforten är sämre i en cab, säger sig nästan själv... men jag tycker ändå att det är tillräckligt bra, över min förväntan. Jag stod själv i valet om cabbe, om du har möjlighet, testkör o se vad du tycker, om komforten är acceptabel, det gjorde jag. Lite annat du kanske skall tänka på är: * Kommer du använda bilen året runt ?, isf är nog inte cabbe en god idè att köpa, visst suffleten tål en del men inte jämnfört med plåt, och framför allt bakrutan på cabbe är lite mer känslig. * Det är mer som kan krångla med en cabbe, om du väljer el-man, iofs tycker nästan elcab är ett måste. * AC, säljare kommer säkert att säga att du inte behöver ac om du nu väljer cabbe, tro ej, AC behövs !!, behövs lika mkt i en coupe som i cab. * Köregenskaper då, visst cabben är tyngre, men beror på vad du skall använda bilen till, en cabbe är mer för att glida runder i, vill du ut o raca, köra bana eller vad hade du tänkt använda bilen till ?, kan säga så, att den har tillräckligt bra köregenskaper för vanligt o lite hårdare bruk. * 325 är juh inte en racing bil enligt min åsikt heller * Cabben kostar iaf mer, så då kanske du får gå ner i årsmodeller, o ta en som inte är lika fin, istället för coupe. Som sagt, två helt olika bilar. Skulle det vara något annat du undrar över så, fråga på. - hoppas på en j*vligt bra sommar =) Länk |
|
|
Ste: Jeg synes også (e36) cab er fint - med taket på (etter min mening). Jeg er ikke ute etter å få vind i håret, og heller ikke liker jeg å få den "oppmerksomheten." Som dinnan hentyder går bilens vekt, komfort (støy) osv. et skritt i motsatt retning av hva jeg er ute etter. Jeg har inntrykk av at en cab går på kompromisser/bekostning av det meste..? Så får man vurdere fordelen med å kunne ta ned taket to-tre måneder i året. Utseendemessig kunne jeg nok falt for en cab, men det jeg er ute etter er nok en coupé (dog e46). Der er det plass til baslåda i bakrymnet også. Men en cab er kanskje lettere å få solgt videre siden? Hva med forsikringen på e36 cab? (e46 cab er billigere enn de andre modellene med samme motor hos bl.a if.no faktisk). "Svar aldri et innlegg kun ved å henvise til søkefunksjonen." |
|
|
Kom på en sak.. Hvis valget faller på en cab, sørg for at du har vindskydd. Den "dingsen" bak forseteryggen gjør at det ikke blafrer for mye (vind) i høyere hastigheter, som over 70 (?) km/t. "Svar aldri et innlegg kun ved å henvise til søkefunksjonen." |
|
|
Hej! Äger en 325 i cabrio -94 med hardtop. Nercabbat på somamren och hardtoppen på vitertid. Kör iofs inte så mycket på vintern men jag har möjligheten i alla fall. Cabben bgger ju på coupemodellen så med ht på är den hyggligt lik coupen. Jag föredrar cab - älskar att köra öppet men helst med vinskyddet och då har man ju egetligen en tvåsitsbil. Bagaget i cabben är lite begränsat emn man kan ju lasta under vindskyddet i baksätet också. Vill du köra bana är väl cabben inte optimal, 180 kg förstärkningar att släpa runt på men på väg är den pigg nog för mej öven om en M3 cabrio vore ännu roligare. /Patrik, BMWCS 4096, 325 i cabrio -94 |
|
|
Hej! Vi har just bytt vår 325 Coupe-93 mot en 328 cab-96. Det märks ganska tydligt att cabben är vekare i karossen,men man kan inte annat än imponeras av kvaliten på "cabberiet" jämfört med t ex Golfcab som jag hade för ca 5 år sen. Vi har även hardtop till våran bil och då blir det riktigt tyst, även om man inte har problem med vindbrus uppcabbat heller,vägljud genom tyget isf. Nercabbat finns flera nivåer på vindrufs, från nästan inget med vindskydd och rutor uppe till full storm med allt nerhissat !!! Man får ju en mycket mångsidigare bil med en cab,utan alltför stora kompromisser tycker jag. Prestandamässigt känns den inte så "jättetung" tycker jag, 328 cab är iaf piggare än 528:an vi hade förut ! OO=00=OO Ägt:525/E12-535i/E28-520iS/E28 525i/E34-528i/E39-325iC/E36. |
|
|
Ok låter som att ett Cab kanske int e vore helt fel iallafall. Hade ju inte tänkt köra på bana som sagt. Tack alla svaren Ste |
|
| Jag har en 325 cab -94. å kan bara säga att det e en helt underbar bil... Vet ej hur gammal du är? men om du e i min ålder, sisådär 21 så måste man ha en Cabbe å "glassa" omkring i. En underbar bil om man e singel!!!!!! | |
|
Aka: haha, den vart fin den, en underbar bil om man e singel - hoppas på en j*vligt bra sommar =) Länk |
|
Plumpen |
Undvik bara att hamna i rusningstrafik bakom en sopbil när ni har caben nere.....Det var inte så mysigt ;) |
D-diddy |
jag har en cab med M-chassie, riktigt styv i skalet tycker jag, jag jämför då med farsans 9-3 cab -00 som man ser rutramen åka fram och tillbaka som en tennisboll på. Med windshot i så kan man åka upp till 160 utan större problem och åker man fortare så har man annat att tänka på än att håret rör sig lite ;) David (som förövrigt i morse upptäkte att bilen växlar ner när man kör i 210 km/h och då trycker fullt ;))) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.