AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.452

z3 fick stryk i natt, omplåstring sker, hjälp!

Sida 2 av 2
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Espen: Det är väl tråkigt nog så att är bilen lite rostig och står på fel ställe verkar vissa typer tro att det är en skrotbil och därför helt ok att sparka sönder totalt alt, ta de delar man tycker man själv behöver från bilen innan den setts i lågor. För det verkar ungdommen i dag tycka är skit ballt, kul!

Fattar inte att endel inte fått lära sig något under sin uppväxt. Det vore ju en sak om det bara var krigsdrabbade flyktingar som vuxit upp i en krater och där man tar vad man kommer åt. Se på barnen i Irak som gräver upp elledningar ut marken för att samla koppar och sälja. Men det är ju även Svenskar och halvsvenskar som vuxit upp i Sverige som gör sånt.

Någonstans har det ju onekligen gått helt fel i vissa uppväxt och det får nu alla runt om kring lida för. Jag har bara en sak att säga om det, det är dags att städa. Bygg nya anstlter med backventiler, vi skapar nya arbetstillfällen och vi rensar bort drägg från gatorna så att vi "hederliga*" Svenskar ska kunna leva ett tryggt liv.

* Det händer väl att man kör lite fort ibland :-)
Men det hade man ju ganska snart slutat med om man visste att gjorde man det så fick man bo resten av sitt liv på anstalt.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Askåsen: Den senaste raporten lyder att grannens Mroadster -vandal blev gripen samma natt, dock ej samma slyngel som sparkade sönder min spegel.
Den som stod för större delen av misshandeln blev även han gripen. Får se vad som händer efter detta, förmodligen ingenting... krävs ju en hel del idag för att få en åklagare på fötterna vad gäller bevisning. En backspegel är ju inget i ett misshandelssammanhang.
Min granne är mycket intresserad av kopior av korten där hans backspegel-baneman finns med... Rullen är ju dock hos polisen.

Min backspegel är i hyfsad form efter lite vård, trots allt. Dock är motorstyrningen paj, motorn hörs men det händer inget, kan dock justera den för hand så saker och ting sitter där de ska. Du som vet hur jag kommer innanför spegelglaset-hör av dig.

ArctisZ3
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Varför gummikulor? Äkta vara skrämmer ännu mer!!!
Det borde dessutom räknas som självförsvar att knalla ner någon feg jävel som oprovocerat attackerar ens bil.

För att inte tala om de jävla asen som smäller upp sina dörrar rätt in i ens bil och sedan åker därifrån utan att meddela ngt. Jag har fått två st asfula bulor i min bil nyligen ( det syns ju knappt på estorilblått heller.....................FAAAAAAAAAAN).Det är en sak när någon ungjävel gör det och föräldrarna tar på sig det tex. Men att bara smita..... Man borde fan hälla syra i fejset på dom jävlarna!!
Gör som jag, parkera tvärs över 2 P platser. Vet att många här tycker jag är en skit som gör så, har fått en del kommentarer i andra inlägg, men så länge vissa inte kan vara rädda om andras grejor kommer jag att fortsätta.

En Z3 är snyggast med raka och fina dörrar, lider med dig Beppo.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Personligen låter jag bli att använda bilen när jag vet att jag måste parkera där det bara finns smala eller få P-platser. Men det är ju tråkigt att det ska behöva vara på det viset, man vill ju använda bilen så mycket som möjligt.

Jag säger det än en gång, vart har moralen tagit vägen, varför tycker alla att det är ok att förstöra eller stjäla andras grejer???

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Till att börja med.... HOPPAS ASEN FÅR SITT STRAFF!!!

För att få bort spegelglaset sätter du in en bred mejsel (inlindad i tyg eller något så den inte repar) mellan spegelglaset och själva ramen.
Spegelglaset sitter bara fast med fyra clips (se bild på i länk) som man "rycker" loss och trycker tillbaks. (Kan vara lite bökiga att få att fästa med alla 4 clips sen men det går.... bara man vill!)

Om du inte har eluppvärmda backspeglar så får du se till att ta emot glaset när det väl lossar annars ramlar det i backen.
På bilden ser du elkabeln som mina värmda speglar sitter med.

Länk

Lycka till!!
Hör av dig om du inte lyckas och behöver mer guidning.

/Magnus

Happiness isn't around the corner...
Happiness IS the corner.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.