AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
351

17 tums m fälg värd

al
72
albin
bmw 330i Touring -01
Hej skulle vilja veta vad ett par 17 tums m3 fälgar med däck Donlop sp sport 9000 bredd 245/40 bak och 225/45 gått ca: 300 mil.

Vad skulle man kunna sälja dem för????

ma
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

M3e36-fälgar antar jag?
12´ kanske....

Länk
Jag skulle nog snarare chansa på 8.

Du får dock speficera vilken m3 fälg vi pratar om.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag utgick ifrån att fälgar o däck gått 300mil, dvs nyskick. Om fälgarna är / ser mer begagnade ut så tycker jag Wendtan ligger mera rätt...
Ahh! de är m3 replika fälgarna av 2001 modell som sitter på din e46? Eftersom nypriset på dem med däck är kring 14 kkr så skulle jag nog faktiskt tro kanske 10 kkr om du hittar rätt köpare.
Annars kring 8 kkr.

Molway tar 1450kr/st för dessa fälgar (om det är 8*17) exklusive däck. Så det blir nog svårt att få mer än ca 8000kr inklusive däck för dessa.

/T.P.
Länk
TP: Du har rätt, jag räknade på 18" X 8.0. Så 8 kkr är som sagt nog nära saningen.

al
72
albin
bmw 330i Touring -01
ja men bara fälgarna kostade 14 tusen utan däck
och det är ju inte billiga däck
det är donlup sp 9000 sport
och 245/40 och 225/45 så kan man bara få 8000 t det låter lite

ma
Albin: var fick du betala de rövarpriset för ett par replika fälgar?

Det är mycket tjat om..."sök hit och sök dit bla bla"
Vad är forumet till för då?
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
moose:

wendtan har: "Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen." som signatur. Dvs han skriver inte in det varje gång utan det kommer automatiskt.

/Edvard
BMW CS # 4503
Shady
det är alldelens för många som inte har det som signatur utan bara skriver det endå utan att ens försöka svara på frågan som ställs i tråden...

tycker kan man inte svaret ska man inte fylla ut tråden med att bara skriva så bara för att skriva..
Om någon frågar för hundrade gången om man kan ha olja X i sin bil, vad "K" betyder i modellbeteckningen på 320iK, om man får ha dimljus och halvljus samtidigt mm mm så hade det nog varit bättre om personen först sök inlägg.

/T.P.
Länk
Moose, Shady: Jag önskar verkligen att jag sluppit ha det i min signatur, men sanningen är att folk ofta inte ens försöker hitta infon som finns utan att lägger ut en ny tråd direkt istället.
Forumet ser jag som en databas med mycket fakta, den är till för att fyllas på med ny fakta inte en massa upprepningar.

Självklart skall man inte skriva använd sökfunktionen om man inte är bombsäker på att ämnet inte varit uppe förut.

De finns en del eldsjälar i forumet som får mycket skit för att de ber folk o söka, jag tycker de är synd eftersom de bara är en vänlig uppmaning.

T.P tar upp bra exempel på frågor som lätt kommer upp 10 gånger i veckan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.