AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
596

Funderar på att sälja min 318 -94

Kowalski
Hallå panelen!

Kikar som bäst på några E46 328:or och funderar på vad som är rimligt att begära för min nuvarande bil. Har fått några anbud i samband med inbyte och tänkte kolla om det är lönt att sälja den privat.

318i -94 svensksåld uttagen 94-05
M43(?) motorn på 115hk
12800 mil

Blåmetallic
Elhissar fram
Elspeglar
Airbag
ABS
Lilla färddatorn
Clarion CD-spelare
Fjärrstyrt c-lås med larm
BMW-alufälgar

Bilen har ärliga mil samt fullständig servicebok.

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Kowalski
Tyst som i graven...här brukar det annars krylla av experter :-)
Inga förslag?
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Tror du fått dåligt med svar eftersom du undrar om det är lönt att sälja den privat, för det är det väl i stort sett alltid... i 99 fall av hundra får du ut mer om du säljer den privat. Mitt tips är att sälja den bil du har själv och sen köpa den andra bilen rent, då kan du ju välja just den bilen du fastnar för istället för den du får bäst i inbyte på. + att du kan pruta om du köper "rent" utan inbyte.

Och när det handlar om att byta in mot en annan begagnad bil är det ju mellanskillnaden som är intressant bara. Om alla pysslar med överpris så kan du ju få 150.000:- i inbyte för din bil om han med 328:an begär 280.000:- som exempel...
Skulle tro att 40-50 KSEK är rimligt, plus för svensksålt och få mil och metallic. Minus för avsaknad av AC och Farth.

Lycka till med försäljningen!!!

/Simon på väg mot 2000 inlägg!
Kowalski
Päran: Du har rätt, dåligt formulerad fråga, som tur är trillade poletten ned hos simon_en :-)

Simon_en: Tackar för hjälpen. Som kuriosa kan nämnas att AC o farthållare (vad skall man med den till i en 115hk spis? :-) är nästan lika ovanligt på tidiga 316/318 E36 som integrerad GSM-telefon. Tror kliman gick lös på 15-20-tusen 1994 och farthållaren på ungefär hälften, de flesta valde nog istället 318is eller 320.
Men visst, det hade ju inte varit helt fel vid en försäljning :-)

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Kowalski,

det är ingen kritik emot dig på något sätt att utrustningen saknas....vet dock hur snacket brukar gå typ "va saknar den AC", "jag vill ha SCHiin", "utan motorvärmare??!!", "utan farthållare??!!" därav min kommentar....dock får man nog som aspirant på 318i från 94 mer gå på skicket än att som en del gör köpa beg bil som ny dvs man kan välja den utrustning man vill och den färg man vill.....

Kan bara önska dig lycka till!

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Det är som när en kompis skulle sälja sin Corvett cab som hade gått 3.000 mil.
Någon spekulant frågade:

-Hur långt har den gått? Ojjj, det var långt.

-Har du dragkrok? Inte, det var synd.

Det är tråkigt när spekulanter ska klaga på bilen för att pruta.

Mr C
Mr C,

håller med till 100%....tragiskt beteende, enda gången jag har överseende med det är när någon bara skriver att det är en BMW 96:a till salu.....lika tomtemässigt det fast åt andra hållet....

Kowalski
simon_en: Kvalificerad gissning :-) Såldes i förrgår för 47000kr. Gick förvånansvärt smidigt att bli av med den, tog 5 dagar, trodde det skulle ta betydligt längre tid då den saknar taklucka som nästan varje E36 har. Hade kanske tur?

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Kowalski,

Nej det var inte tur. Jag tycker att det var ett bra pris för bilen i fråga! Låga mil+svensksåld väger upp ganska mycket. Huvudsaken är att du är nöjd. Lycka till med 328:an!

Mvh,
Kalle

____
Min 320iK: Länk
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
45000-50000!

Lycka till

Mvh Mohsen
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Oj, läste vidare på tråden, va visst såld! Grattis!

Mvh Mohsen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.