|
|
|
|---|---|
|
En ny bil doftar alltid på ett speciellt sätt, men på något vis lyckas även begagnathandlarna få till den doften i flertalet bilar. Nu till frågan, hur fixar man den själv, vilka medel behövs? Jag villig att pröva det mesta! Nåja, inte insektsmedel eller blomspray då.. :) // Björn | |
|
Detta ämne har diskuterats förr, kolla *sök inlägg*.... ///FrIIk/// |
|
|
Kan varmt rekomendera Meguiar 40, ger fin finish på all vinyl samt luktar nybilslikt och fräscht. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Korrosionsskyddsmedlet som vi använder för att skydda flygmaskinerna på jobbet är väldigt bra och luktar nybil... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Kristian, vad heter det medlet? // Björn |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Märkligt har den doften försvunnit i era bilar??? :)) De doftar en fräsch skinndoft så fort jag öppnar dörren :)) Utan att använda nått doftmedel. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: Vissa av oss använder faktiskt vår bil mer än på soliga söndagar och på semestern :) När man behandlat skinnet i min bil brukar de dofta trevligt men de mattas av lite med tiden. Meguiar 40 är faktiskt helt okej måste jag erkänna. Har man gett bilen en omgång med sådant och behandalt skinnet så luktar de mys ett bra tag. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Björn// Det är en dinitrolprodukt avsedd för höghållfast (=korrosionskänslig) aluminium. Har ej "namn och nummer" i huvudet och är just nu på semester... påminn mig om ett par veckor så ska du få alla uppgifter. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Går det att få samma lukt som BMW har i de nuvarande bilarna, tex E60, och med vad, säljer BMW produkten själva? //HD91 _____________________________ SWE E34 M5 Limousine register |
|
|
Meguiar 40 på alla gummi och plastdetaler i bilen gör att nybilsdoften kommer. Finns bla på Sthlms bilvård, Valhallav 156. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.