|
|
|
|---|---|
|
Ikväll när jag stängt av motorn började lampan vid växellägesindikatorn blinka (ca 3Hz) istället för att lysa med fast sken som den brukar. Efter några minuter började även ett klickande ljud i samma takt. Det lät som det kom från handskfacket. Någon som vet vad det kan beror på och hur man kan fixa det? När jag kollade igen efter ca en halvtimme hade lampan slocknat. När lampan blinkade och jag slog på tändningen lyste den som den ska men sedan när jag slog av tändningen blinkade den igen. Bilen är en 740 -95: med automatlåga. | |
|
Verkar inte vara många som råkat ut för detta. Jag har upptäckt att även lampan i handskfacket blinkar. Vet någon om man kan få tag på elscheman till en 740 -95:a? Ganska jobbigt att höra det där klickandet varje gång man stänger av bilen... |
|
|
Här finner du en del kopplingsscheman till 740i -95! Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för länken! Tänkte bara rapportera att felet löste sig av sig själv. Det försvann efter att jag tryckt på alla knappar på panelen (fast om det var det som gjorde att det började funka vet jag ju inte). Hoppas bara att det inte kommer tillbaka. |
|
|
Felet kom tillbaks igen :-( Efter felsökning på BMW visade det sig att det var ett kontaktbleck som gått av i vänster innerbelysning bak och orsakade kortslutning. De hade tydligen haft ett liknande problem för några år sedan där kabeln brunnit. Tur att jag slapp det. Intressant också att det kunde resultera i en så jämn frekvens på blinkandet... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.