|
|
|
|---|---|
|
hej! jag har köpt "ny" bil för ett tag sen och satte dit dimljus vilket inte fans innan.. bilen är en 320ik -88 med m3-frontspoiler..så det sitter de breda dimljusen fram.. det jag undrar över är hur jag skall gå till väga för att få dem att fungera? jag har satt dit ett relä..och tvinnat ihop kablarna från bilen till dimljusen(kontakterna passade ej..) jag har även bytt dimljusknapp inne i bilen till en som ska tända båda bak och fram dimljus samtidigt.. Vad kan jag mer behöva göra? vore jätteglad om någon kunde hjälpa mig med mitt problem! tack på förhand! | |
| Tja jag har med en E30 och satt dit dimljus nyss.. min broder kopplade ihop elen te mig så vet inte riktigt hur han gjorde men ungefär.. du får ju bara ha dimljus och parkeringsljuhan drog så att dimljusen stängs av när man tänder halvljus och tänds när man har parkeringsljus. och tänds som extralysen på helljus. det funkar bra.. det är skitsnygt på kvällen när man slugar runt med dinljusen och parklysena.. vet ej om jag hjälp nått men hlycka till... | |
| hej! tack för ditt förslag! vore jätteglad om du kunde ta reda på hur jag kan dra elen..är ju inte alls haj på sånt här:( tack för ditt svar! | |
svintoleffe |
Hejsan jag ska försöka hjälpa dig så gott jag kan. 1 först behöver du ett helljusrelä, som har utag för två lampor, finns att köpa på ok och mekonomen. Sen behöver du plus och minus till reläet tyvär kommer jag inte ihåg vart dom ska sitta. Du kan ju fråga dom på affären om dom inte har en beskrivning som du kanske kan få för någon krona. Sen måste du ha en knapp som bryter strömmen,när du trycker ut den. Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.