|
|
|
|---|---|
| Någon som bor i närheten av Vänersborg som vet någon bra verkstad med bra priser för en Inspektion 2. Bmw i grästorp är helt underbara men de skall ha 6000:- Viseligen bra service men priset tycker jag är lite väl häftigt.. Får jag inge svar på detta inlägg så får de lite extra pengar =). Vet inte vart jag skall vända mig. Mvh Honkies | |
| 6000:- låter som ett ganska bra pris. Är väl ungefär vad de brukar ta för en Insp. II. | |
| har fått tag i en firma som tar drygt 4300 nu rätt bra =) | |
|
Du ja tycker du ska ta o åka till din handlare o be dom dra ut checklistan på insp 2 till just din bil. Gå sen igenom den o kolla va du kan göra o kolla själv... Det finns punkter på dom papprena som typ kolla om batteriet är bra o annat meningslöst. be dom sen bara göra det som behövs som du inte klarar själv, låt dom stämpla den som en olje-service om dom vägra stämpla inspektion o be istället om ett specificerat kvitto vad som gjorts som du kan visa nästa köpare av bilen... Dessutom ska du inte lita på att olja i växellåda o bakaxel byts som dom tar betalt för, det är inte alls säkert trots en auktoriserad BMW verkstad, be o få va med om du har tid. Jag löste min INSP 1:a (dyrare än 2) på min M3:a för 1600:-(bara olja o stift kostar i vanliga fall 2200:-) + eve. ventiljustering runt 2000:-... Lycka till... Mr Vanos *Pedant är bara förnamnet* |
|
|
Vad ingår normalt i en inspektion 2? Har en kompis som har en 318-92:a och det gick på 7000 kr för han. Jag har en 328 och det borde ju bli dyrare då. Pajo |
|
| Finns på sidan vad som ingår tycker du skall leta runt bland firmorna.. trodde 600 var de billigaste men har hittat en som tar 4500 med mikrofilter lämna in den på onsdag | |
|
Samma firma tog visst i slutändan 2900:- men detta pga av att jag köpt olja mikrofilter luftfilter och oljefilter själv för 600:- så blev 3500:- för min inspektion 2 =) By Honkies the one and only =) |
|
|
Ingår d inte vissa BMW original lr rekommenderande utbytesdelar typ filter o olja för att man ska få stämpeln?? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
På en 10 år gammal bil är skicket viktigare än att det står BMW på stämplarna... Länk till priserna hos Jarl´s bilservice. Bra att ha ett par prisuppgifter i bakhuvudet när man dealar med sin lokala bilverkstad. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
| Min är visserligen en E30 men insp. 2 på Förenade bil i malmö var på under 3000:- | |
|
microfiler finns endast i bmw orginal vet inte om de har patent på det men in övritgt så skulle jag få mekonomen grejer men köpte lite grejer av bmw helt otrolgt att en del av orginal delarna är billigare =) By Honkies the one and only =) |
|
| Vad är en inspektion 2? | |
|
Patricia// Länk /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Familjens gamla 320 har varit på service. Bytt kamrem 240kr,Fläktrem 60kr,Mototolja 344kr, oljefilter 87kr, bromsvätska 40kr, Glykol 60kr. Arbetet + en koll på övriga detaljer bl.a just, av givare för bromsklossarna som larmade trots bra klossar.1150 kr, inkl. moms kostade kalaset 2495 kr. OBS Tändstiften bytte jag själv, Tycker detta var ett bra pris |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.