|
|
|
|---|---|
|
Hjälp!!! Jag har en 535ia -91. Det är så här att den inte går att starta om jag inte håller full gas, då går den igång, men så fort jag släpper gasen så dör den. Så det är lite svårt, för att det går inte att köra med den, den dör ju så fort jag inte gasar. Är det någon som har varit med om detta???? Snälla svara, jag har hört att det kan vara en styrbox, men det hoppas jag inte..Tack på förhand..... | |
| Hade samma problem på en 535:a och det visade sig vara tomgångsmotorn, tror den kostar 1500-2000:- på Bmw och kanske hälften på skroten. | |
|
kan helt enkelt vara tjuvluft också. HAde det problemet på min och då var det pga att jag hadew glömt montera på en slang efter jag monterat toppen. MVH: Johan Beat My Wagon |
|
|
Tack så mycket för svaren. Men det är så här att vi ändrade gasvajern ( tomgången höjdes ) i går och då startade bilen och höll sig igång, glad var väl jag och vi körde bort på kvällen, när vi körde hem sen gick bilen dåligt på tomgången igen plus att ljuset slocknade två gånger och vi såg ingenting, plötsligt kom ljuset igen. Dagen efter startade knappt bilen igen och den är som innan, man måste gasa för att hålla den i gång. Snälla hjälp mig. |
|
|
Laddar generatorn?mät spänningen på batteriet med motorn igång. kolla den berömda "säkringen", någonstans vid tändspolen tror jag det var, sök på forumet. kolla alla jordningar på motorn, även den mellan motor och kaross. FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.