|
|
|
|---|---|
|
Min far talade med BMW:s svenske generalegent idag om en elektronisk startspärr från BMW, det är till en M5 Touring, sa han. -hehe, det finns inga M5 Touring, svarade de då. -men det står ju en på gården? -nej det finns inte, har aldrig tillverkats någonsin, det är en sedan, eller så har någon byggt om den special...de sätter bara på kjolar och sånt, men det är ingen M5. Konversationen fortlöpte utan att generalagenten ändrade sin ståndpunkt något... mycket intressant uttalande, låt gå för att det är få exemplar av denna bilsort, men hos en generalagent måste man väl känna till vasd som är tillverkat?! //HD91 | |
|
Personen i fråga måste blint tänkt på E39 M5 som inte finns i touring-modell. roadZter |
|
| färskt :) | |
|
Be generalagenten titta i modelguiden :) Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Ger ett mycket fint intryck när leverantörer idiotförklarar sina kunder utan att ha torrt på fötterna... *suck* /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Undra då vad jag har för bil...................... | |
|
Ombygge? ;) /Wille |
|
| hmm...låter bekant på nåt vis...en släkting till Bagdad Bob kanske?? ;) | |
chrille70 |
Vissa BMW-säljare är gsnaka okunniga verkar det som. Var inne på BMW i Umeå för en tid sedan och då stod en av säljarna och en kund och pratade i bilhallen. Samtalsämnet var en E39 Alpina B10 V8 som stod inne i bilhallen. Kunden verkade intresserad och undrade vad det var för motor under huven och säljaren sa: - En V8, men den här har större cylindervolym än M5:an. Den här har 4,6 liter och M5 bara 4,0 liter. Men M5:an har mer hk, däremot... Jättekunnigt... Mvh Chrille |
| Hehe, BMW här trodde inte att jag hade ett orginallarm i min M5...de sa att det var eftermonterat...jag hade t om intyg från SSF plus att de var ut och kollade på bilen. Konstigt, eftersom larmet finns med i instruktionsboken oxå. | |
| Pisamt var ordet. | |
| Pinsamt även för mig som inte kan stava ;-) | |
|
Påminner lite om säljare på on off typ. I ena andetaget. 128mb ram minne är perfekt för den här datorn. Perfekt för kontorsarbete och surfa på internet. Kund 2. Ja 128 ram räcker gott och väl till videoredigering och de värsta spelen! Det är ofta ganska pinsamt att fråga ut säljarna och se hur dom ibland faktiskt ljuger en upp i ansiktet. |
|
|
Jag har en "M5-touring" enl. BMW Sverige! "de sätter bara på kjolar och sånt, men det är ingen M5" E34 M5-fälgar, ///M-märke där bak och en ///M-ratt. Borde lätt kunna övertyga det stolpskottet om att jag har en M5-touring. Pinsamt var ordet, sa Bull. Mvh Patrik ____________________________ 8/6-03?Länk |
|
|
Det är inte undra på att man är livrädd att lämna sin Alpina till BMW verkstäderna... får inte anställda på BMW gå någon kurs i modeller och sånt, eller? Någon slags historik vore ju väldigt användbart, särskilt om man jobbar på ex. reservdelsavdelningen... Men, de tänkte ju hälla delsyntet i min BiTurbo, innan jag hann stoppa dem. Det hjälper tydligen inte ens att det står "ALPINA NUR CASTROL RS SYNTEC 10W/60" 2 dec under näsan på dem. Ibland blir man bekymrad.... |
|
|
Hmmm...delsyntet??? tja, funkar det så funkar det...eller vad säger man? /Wille |
|
|
som sagt ngn intagningstest för att få jobba med BMW borde vara standard i alla fall på märkesverkstäderna. BMW kommer dock kanske inte bli först med det men det finns säkert rötägg inom tex. Ferrari... Usch, o så ska man betala extra om man vill va med vid reparationen. Bättre ett kanonjobb utfört än stämplar i boken(fast helst både och) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
Enligt BMWs tekniska support finns det inte heller någon BMW med visco-diffbroms (standard på alla iX...). Kiip Spiiding! |
|
chrille70 |
Jag tycker det verkar som om BMW Sverige skulle behöva skicka hela sin "crew" på en lång utbildning. Att de inte ens kan de bilar som de kränger och servar är skamligt. Dessutom är de ju helägda av BMW AG i München! Mvh Chrille |
|
Då har någon varit väldigt duktig med att modda min m5 touring... det är ju till och med en m5 motor i min.. ;) -=$¤CimmenpoweR¤$=- Att skriva är silver, att "söka" är guld! Länk |
|
Robert V |
... jag vill åxå styrka detta inlägg eftersom jag har blivit superbesviken på bmw sverige. tex. jag hade glapp i min "check" indikator grejjen ... det sa att det enda du kan göra där e att byta modulen ( dryga 8000 SEK ) Perfekt ! kollade med en äldre snubbe som pyslade lite med sånt så var det löst för 150 SEK. 300+: betalar man extra om man vill vara där på reparationen ????? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.