|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har lite beslutsångest. Jag vet inte om jag vill sälja min 735a eller ha den kvar. Om jag har den kvar vill jag fixa iordning den så den blir riktigt fin. Den är iof ganska fin redan nu, men allt går ju att förbättra. Det är så att det finns ett klonkande i framvagnen, och jag misstänker de ca 20cm långa lodräta stagen, vad dom heter vet jag inte. Är dom dyra? Det är också så att däcken slits snett, både fram och bak. Kan man justera hjulinställningen bak på 735an? Och vad kan det isf kosta? Passar "läppen" som sitter under kofångaren på 740 och 750 även på 735an? Det blev visst några frågor...men jag hoppas ni har tid och lust att svara på dem! Jag gillar min bil oerhört mycket, den är ett mycket bra komplement till min E21a, och jag vill gärna behålla den, men vet inte om det är värt att satsa på den. Mvh Johan! | |
|
Vad jag vet så kan man inte justera bakvagnen på 735 e32. men jag kan ju ha fel.... Låter som det e en redig slant å göra på 735an... men vadå , har man lite tid över och lite pengar så varför inte ? Själv skulle jag fixat iordning den om den inte var rostig annars inte. |
|
|
Hej! Har du kollat så att det inte bara är bussningarna som behövs bytas? Känner igen symtomen, på min bil var det bussningarna.. |
|
|
K-O>>>Vilka bussningar? Har ett liknande "klonkljud" på min E32:a vänster fram,har dock kollat dessa stag som Groze menar,dessa var ok på min iaf. Och du Groze...Dessa stag(pendelstag) kostar ca 250-300kr/st om jag inte minns alldeles galet. Mvh Janne. |
|
|
Ojasan, var inte helt tydlig i mitt förra inlägg. Jag menade bakvagnbussningarna angående att däcken slits snett. När mina var slut märktes på att bilen hade noll väghållning samt att bakdäcken slets ojämnt. När det gäller framvagnen har jag inte riktigt koll på vad det kan vara. Ett tips kan ju vara att lämna in bilen hos bmw på en gratis sk. innan-besiktingskontroll. |
|
|
sitter i samma båt som groze! versta ångesten om att ev göra mig av med 740'in iof är den klonk fri fram efter pendelstags byte fast om din bil groze sliter snett och klonkar så kan det ju vara en bussning/kulbult fram som är sliten H/Pasi Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
| Jag brukar ochså ha ett klonkande ljud i fram vagnen efter det att den har stätt ett tag brukar brosa lite hårt några gånger sen för svinner der,Hmm märkligt va? | |
| tjena! när jag kör min 740 och 735a så har framdäcken oftast slitits på kanten och jag har nya lågprofilsdäck på dem men ändå slits det, bromsar man för hastigt el tar man svängarna i för hög fart vet ni va det kan bero på ? dom på verkstan gjorde ju hjulinställning när dom satte på dom där däcken i sommar....Jag fattar inte varför det blir såhär... | |
|
hittade en glapp kulbult på mittrestyrstaget och det verkar som hjulinställningen inte riktigt håller sig rätt! kan ju vara nåt sånt på din bil med jag sa till besiktningsmannen att kolla noga efter minsta glapp för jag vill ha reda på allt men inte hitta han någe men den som söker han finner sa jag och kröp under å letade mera å vipps där va glappet så nya delar är beställda H/Pasi Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
netz |
När jag hade min 740 bad jag oxå besiktningsmannen kolla noga efter glapp och han sa att rörelse momentet på dom där "rucka o vrid" plattorna dom kollar med var för litet, vi körde in till lastbilshallen å jösses där var moment jag trodde däcken skulle krypa av, men vi hittade glapp i övre fjäderbens lagring på en sida, å där försvann det klonket."hygglig besiktningskille" Jag hade inne min på 4hjuls inställning det var en740 93:a men det borde vara samma bakvagn på 735 så det borde gå,det är ju bara att ringa och kolla. |
| tjenare. funderar på att byta (upp?) till en 740ia, är det ruskigt mycket dyrare än den som jag nu äger? Om det blir en 750, vad kostar det att ronovera toppen? Har ju sett många sådana skrotade p.g.a detta problem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.