|
|
|
|---|---|
|
Har haft ett litet konstigt fel på min bil. Det är att den varnar för regskyltsbelysningen samt bakhljusen. Har letet ihjäl mig för att hitta vart eftersom det kommer bara när det är fuktigt ute. Av en ren slump upptäckte jag att det fanns vatten i bakluckan och i höger baklykta. Nu har också centrallåsstyrningen till bakluckan pajjat. säkert av allt vatten som kommigt dit på något sätt. Min fråga är, Har ni någon aning om hur vattnet hammnat där? V8 Newton Power | |
| I bakluckan!? Ojdå... Det sitter 2st dräneringshål i nedkant på bakluckan, kolla så att dessa inte sitter igen av rost eller skräp. Det vatten som bildas av kondens etc. ska läcka ut där. Sedan sitter det en gummilist runt hela bakpartiet (där luckan anlägger emot vid stängd.) Kolla efter sprickor och så på den. Om det dessutom har kommit in vatten i baklysena, så kanske dessa är slut i packningarna också. Dels sitter det gummi/plast mellan varje glas-del i lyset, sedan om du skruvar bort hela lyktan så sitter det en gummipackning bakom denna. Kolla upp dessa grejer. Skumt fel... | |
|
Jag tänkte att det kanske läckker in via bakhjuset sen när man öppnar luckan rinner det in i luckan vid låsmekanism osv.... /M V8 Newton Power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.