|
|
|
|---|---|
|
Tjaba, Är nybliven ägare av en Z3 2,8, och jag stortrivs!! Tyvärr var mitt ex ekiperad med gula blinkers, och det vill man ju råda bot på snarast. Vet någon om det finns plånboksvänligare alternativ än BMW original som landar på dryga 10.000 spänn?? Tackar på förhand Fred | |
|
Freddieready: Lite knixigt det där med vita framblinkers till Z3 (utan att betala en förmögenhet). Sök i forumet så får du en del träffar. Här kommer en relativt ny tråd i ämnet: Länk roadZter |
|
|
Freddierady: Jag startade förra tråden i ämnet men ännu inte hittat något bra spår. Hör av dig om du hör något eller får nys om något. //C-A |
|
|
Carl Adam: Gick du på mitt tips angående Manuel på MH-GTR då? roadZter |
|
|
DanneZeta: Fick aldrig något svar från dem. Tycker det är konstigt att inte detta finns som enbart glas/plast. Tog isär lyktan för ett tag sedan och det är ju enkelt ju!... måste ju finnas. //C-A |
|
|
Tjena! Carl Adam tog du isär lyktan så att du kom åt blinkersglaset? Nyfiken på hur det går till? "Bryter" man upp tätningslisten runt om? Kan man sätta ihop igen utan läckage? Tacksam för svar. MVH Peter |
|
|
ZTreCoupe: Det är "bara" till att montera av lyktan från bilen och sedan gå loss... Tätnings gummit lossar man och kan återanvändas utan problem. Inga läckage på min bil... //C-A |
|
|
Ok Carl Adam...semester så jag tänkte att jag skulle dela lyktan. Ta bort lyktan är ju enkelt, men sen... Jag lyckas inte dela den hur jag än gör...sitter som berget. Har du något tips? Det finns en delning mellan glaset och huset, och en mellen huset och "bakdelen". Var det glaset och huset du delade på? Fattar inte hur... |
|
|
Jag har som projekt att köpa en lyktsats från skroten och sedan delaup den, montera vita blinkers från E36 samt angel eyes ringar. Om inte delarna passar så tänker jag modifera så att dem kommer in i lampsatsen. Fast med det tempo jag gör mina projekt så lär det inte bli nån framsteg närmaste tiden... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
AHA!!! Lyckades till sist, skam den som ger sig!!! Värma och dela...inte lätt men det gick. Nu har jag svart-tonade blinkers till den svarta lacken...blev bra till slut. Har ngn en plats för en bild så kan jag lägga upp en och visa resultatet. Z3c 4 ever! du måste såklart berätta hur det gick/går...speciellt med vita blinkers från E36...det är nog många som kommer att använda sig av dem i så fall. |
|
|
Dina svarta blinkers, var kommer dem ifrån? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c 4 ever, han har väl troligtvis bara tonat de vita han hade på sin M Coupé!! /Henrik |
|
|
ZTreCoupe: Du får gärna skicka en bild till mig, inte för att jag har någon möjlighet att lägga upp den för allmän beskådan men jag är nyfiken. Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Jess, det är mina befintliga blinkers som jag har tonat... Kanske tog det bort lite för mycket av linjerna i fronten... z3mpower: Tar ett foto under dagen och skickar. Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.