|
|
|
|---|---|
|
Hej! Kondensorn (till AC:n) på MCoupen har gått sönder :( I Sverige kostar delarna ca 5000 SEK. Jag ska åka genom Tyskland om en vecka. Är det ngn som vet om det är ngn större skillnad på reservdels-pris i Tyskland jmfört med här? Hur är det med arbetskostnaden...skulle det t.o.m. bli billigare att göra hela reparationen i Tyskland... Tacksam för svar. MVH Peter | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! priserna i tyskland är lite skumma. generellt är momsen 9% lägre, vilket brukar slå igenom. däremot är det inte säkert att alla reservdelar är billigare, en del är ganska mycket billigare (20-25%) men en del kan faktiskt vara dyrare. så mitt tips är att ringa och kolla, eller åka förbi om du i alla fall ska dit. om du ska utföra reparationen så lär du boka tid, för att vara på säkra sidan. mvh Johan |
|
Hej! Jag var på jakt efter en servopump till min iX i början på veckan. Var då i kontakt med bl.a. BMW i Sverige, svenska skrotar och tyska skrotar. På BMW i Sverige kostade pumpen 6 115 kr - 10% BMWCS-rabatt = 5500 kr. En tysk skrot jag var i kontakt med kunde förmedla en ny pump för 520 Euro = (520 X 9,18) = 4800 kr. Med tanke på frakt och ev. andra kostnader är det tveksamt om det skulle bli så många sparade kronor kvar om jag hade köpt den från Tyskland. Befinner man sig redan i Tyskland är det väl däremot helt klart värt att kolla upp och jämföra priser. Jag antar dock att det kan bli bökigare med ev. reklamtioner, självklart beroende på var man vänder sig. Jag hittade till slut en begagnad pump på Hedemora bildemo, 1000 kr + moms + frakt. Erik Bromma |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.