|
|
|
|---|---|
|
Fick cabben uppskuren förra veckan, jätteroligt inför semestern... Sadelmakaren hade inte tid att ta den innan, så det dröjer till augusti - minst. Trodde detta var mitt största problem, tills jag talade med T-H: I och med att mitt tak är original (=sex år gammalt), kräver de att jag betalar 60% av materialkostnaderna (14000:-) själv! Dett blir 8400+1500:- i självrisk=9900:- !!! Detta för en sufflett som är som ny, sånär som lite "mjölkighet" på bakrutan. (Alla E36cab-ägare vet nog vad jag syftar på?) Nu har jag inte haft tid att plöja ner i klausulerna än, men kan detta vara riktigt?! Erfarenheter någon? (Alt. ngn som har ett kvitto på sufflettbyte inom de närmaste tre åren...) T-H börjar tydligen skriva av värdet på suffletten efter tre år med 15%, och därefter med 15% per år. | |
|
Den bistra sanningen tyvärr MEN å andra sidan kan du ju påtala för dom att du inte är intresserad av ett nytt tak ( iaf inte att betala 60% av det...) utan dom får ordna fram ett sex år gammalt tak till dig ( dom har ju faktiskt försäkrat din bil, så det är ju deras problem att ersätta med "likvärdigt tak"....) och kan dom inte ordna fram ett likvärdigt tak kan du ju kanske tänka dig att förhandla om en viss mindre egen insats för att få ett nytt tak lycka till!! Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Jag ställer mig frågan vilken skillnad åldern på taket har när man får ett inbrottsfösök och de skär sönder suffletten? Jag kan förstå att man drar av för ålder om den går sönder när man kör den upp och ner eller liknande. Vem skulle komma på tanken att vid ett inbrottsförsök där de förstör dörrlås och lack på dörren bara skulle få betalt för 40% av lackkostnad (förutom självrisk då) bara för at det var 5 år sedan man lackade den senast?? Förstår inte logiken i detta. |
|
|
CBM3C: I could not agree more. Helt sjuk logik. Jag vet att vi fick kapellet stulet på vår förra båt, där stog försäkringsbolaget för ett nytt kapell, inte ett likvärdigt 7 år gammalt. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
wendtan, det var möjligtvis inte T-H? ..skulle kunna använda det som prejudikat isf! |
|
|
Sani: Nej tyvärr. det rörde sig om Dial. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.