|
|
|
|---|---|
|
Har någon sett en olivgrön M3a (E46) i Ängelholm? Såg den som hastigast (naturligtvis...;–)), är inte helt säker på färgen. Men den såg otroligt rå ut i den färgen iaf. Har någon bilder el länkar till bilder på M3or i den färgen så är jag mycket intresserad... Länk | |
|
Här är färger till Z3:an... jo jag vet att du letade efter M3:ans färger men det kanske är någon av dom här. Länk ---- Länk Motorjournalen är tillbaka i höst! :) |
|
|
Kolla in den här sidan så får du se M3:an i nästan (om inte) alla färger den går att få tag på i... Länk |
|
chrille70 |
Tjena ufo! M3 går att få i metallicfärgen "Oxfordgrön II", och det är förmodligen en sådan som du sett. Det är samma mörkgröna nyans som finns på övriga BMW-modeller (Min Z3 har oxå den färgen). Hittade en bild på en oxfordgrön M3: Titta och njuuut... Länk Mvh Chrille |
|
Tack för era svar. Men tyvärr, det är inte "Oxfordgrön II" jag sett, fast den är också snygg... Och inte har jag lyckats hitta den bland några av era länkar heller. Fick syn på M3an parkerad idag, stannade och kollade in den. Den är verkligen "olivgrön" och har ljust grönbeige läderklädesel (kanske "Kiwi leather"?). Har även navi och SMG. Färgen är sanslöst rå, som sagt olivgrön el svagt militärgrön. Jag kanske blir tvungen att fota den och maila bilder till er... Länk |
|
|
ufo, fota och maila gärna. Det är en individualbil du sett, no doubt. Till E60 finns en färg som heter just "Olivgrün". Till Z4 finns en färg som heter "Urbangrün", och den är verkligen Militärgrön... :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Sen finns ju Farngrön också, ersättaren till Bostongrön (?). | |
|
Den såg udda ut :/ Vet inte ifall den var så fräck, men smaken är som baken... |
|
|
imola: korrekt... Har du några bilder på din bil? Länk |
|
|
Inga när den är tvättat eller i dagljus... Men det kommer. Har en ny leksak nu - Canon EOS D10 :) |
|
|
Har jämfört med min individualkatalog nu, och om jag fattat det rätt så skiftar bilen lite i grönt/brunt/brons? Jag skulle i så fall tippa på "brass metallic" (individual) och skinnet är vad jag kan se, Ecru- färgat (individual). Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Ufo. Färgen heter Hashigrön och det är kiwi klädsel. Bilen är en individual och beställdes av en läkare i Ängelholm innan den såldes till min kompis. ( Det var för övrigt läkarens tredje splitter nya M3.) ( Vissa kan ju =) Färgen e helläcker eftersom den ändrar nyans beroende på ljuset. Väntar på bilder från Anderstorp när vi var där senast. ///Egget |
|
Snippen |
Halloj (Mitt första inlägg här på forumet för övrigt!) Tror den bilen sålts av Paulssons Bil i Helsingborg och att dom haft den där som Demo om jag inte har helt fel. Bilen var riktigt grann. Väldigt speciell men inredningen och den färgen var riktigt lyckade ihop. Färgen fanns eller finns med i individuall-katalogen. Det är en bild på en 3-serie coupé ev en M3 som kör på en velodrom om jag inte missminner mig. Mvh Johan |
|
Mattias / Egget: Tack för infon...jag VISSTE väl att det inte var Brass Metallic...! (Sorry Kalle...) Bor du också i närheten? Länk |
|
|
Attans ;-) Får väl trösta mig med att sådana färger är väldigt svåra att återge på bild. Läcker är den oavsett vilket :-) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Ufo: Jepp jag bor mitt i smeten. ( vid torget =) Var och tittade på foton igår från vår körning på Anderstorp tidigare i år. Skall försöka lägga upp dem senare. Där är våra + en hel del andra fina bilar med. ///Egget |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.