|
|
|
|---|---|
|
Efter att bilen nån dag uppfört sig väldigt konstigt, pendlat på tomgången, rykt en hel del, bluddrat vid gaspådrag, samt varit väldigt bensintörstig började jag bli rätt nedstämd och inriktad på knepig felsökning och kostsamma reparationer (tänkte lamda, kat mm) Men, innan jag drog igång med detta tänkte jag att varför inte testa det här med att "boota" om bilen? Sagt och gjort, kopplade ur batteriet nån timme (passade också på att kolla mitt box/chipnr för ev framtida chippning..) Hade inga större förhoppningar på att detta skulle hjälpa, men... Halleluja, det funkade f*n i mig! Startade upp bilen, lät den gå på tomgång i en kvart tills den blev varm..sedan ut och testa. jag lovar att jag blev något glad när den gick perfekt!! Klockren tomgång, och jag såg direkt på ekonomimätaren att den var ok! Jag har två teorier till varför detta hände: 1. Fick slut ström i batteriet för nån vecka sen 2. Bytte till ett sportluftfilter (ett insats) utan att "nolla" bilen. Vad tror ni, kan det vara nån av de grejorna som ställde till det? Iaf är jag väldigt lättad just nu och konstaterar att forumet än en gång besparat mig dyra reparationer. Trevlig sommar! | |
|
Alternativ 1! Automat är bekvämt |
|
| kan tillägga att bilen går jämnare efter ingreppet också, tycker den också den känns liite piggare i mellanregistret faktiskt..rena mirakelkuren :) | |
|
ferlin: var motorn kall när du "bootade" om bilen? /Gunnar /Länk |
|
| jepp, tydligen viktigt att den ska vara det. | |
kimozabe |
Kopplade du ur batteriet helt eller tog du bara bort nån uttav polerna? |
|
Var hoppfull men skeptisk när jag kopplade ut batteriet. Har haft stora problem med flackande varvtal. Men det fungerade, åtminstone än så länge. Kan bevisligen ge stor utdelning på liten insats... Simeon |
|
| jag kopplade ur båda båda polerna, vet inte om det är nödvändigt dock. Är definitivt värt att testa denna "simpla" metod vid fel av ovanstående typ verkar det som. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.