AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
433

Skum import eller enkelt förklarat?

Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
När jag kikade runt efter fina X5:or så stötte jag på denna på Sportbilscenters hemsida: (Länk

Dock blev jag lite fundersam när jag senare såg samma bil (?) på mobile.de med nästan 2000 mil mer på mätaren
(Länk.

Se sammanfattande bild här: Länk
Difatec och det lilla fönstret med "mobile.de" hör i hop, de kommer från samma annons. Det tredje fönstret kommer från Sportbilscenter.

Antingen är det samma bil, fast då med 2000 mil mindre på mätaren och 100000 SEK mer på prislappen.. eller så har man bara använt samma bild (bild nummer 2), men spegelvänt den och retuscherat bort huset i bakgrunden.
Det finns säkert en bra förklaring, men jag har mailat Sportbilscenter om just detta utan att få någon respons alls.

Dålig stil och något som om det inte förklaras späder på importerade BMW:s dåliga rykte om just skruvade mätare och annat fiffel.

// CLiFF

Vanligt sunt förnuft är inte speciellt vanligt / Mark Twain

BMW7 of Sweden: Länk
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
Länkarna blev lite knas.

Sportbilscenter: Länk

Mobile: Länk

Min sammanfattning: Länk

// CLiFF
Bilden är helt klart retuscherad och spegelvänd,verkligen dålig stil,men en varning till de som funderar på att köpa från Sportbilscenter.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Sportbilscenter har i något tidigare fall använt sig av "Arkiv" bild för sina bilar som är på ingående. Var ett fall med en E38 för några månader sedan. De var dock inte speciellt duktiga på att upplysa om det.
Dom verkar dock ha ett rätt OK rykte och en del fina vagnar även om det finns fläckar på deras heder.
Sägs tex att det finns en historia med en Lexus 400 som inte var riktigt vad den utgav sig för att vara för några år sedan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.