|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Jag har haft min 740 på BMW för byte av kopplingen och nu när den är bytt så har den börjat ryckt vid dragläget när man ska iväg. Jag har läst i lite gammla inlägg om detta och där står att det kan vara svänghjulet som har gått åt helvete. Om det är så, borde inte den ha ryckt med gamla kopplingen också? Jag vet inte men har fått för mig att det kanske kan bli bättre när jag hunnit kört några mil till? Mvh. Janne | |
| EN oljig tumme på lamellen vid montering och du har detta fenomen!! | |
| Jasså, men det går väl bort va? | |
|
Jag hade exakt samma fenomen på min direkt efter mitt kopplingsbyte,misstänkte då att det läckte olja på lammellerna pga sliten/dålig packbox vid vevaxeln. MEN...Det var i mitt fall ett "självläkande" problem....Efter ett antal månader så har jag nu inte tillstymmelsen till dessa ryckningar..Visserligen en M30 men det är ju sak samma. "Nötte" väl bort ev.olja/skit? efter en tids användande kan man misstänka. Mvh Janne. |
|
| Har det kommit olja på lamellen vid monteringen så försvinner det med tiden men det kan ta lååång tid. | |
| Okej, då känner jag mej lugnare! Tackar för svaren! | |
| En kompis fick lite mer än EN oljig tumme och bilen vart verkligen inte bra , rev ner alltihop och duschade av med en blomspruta med thinner. (löste upp oljan) ja enligt honom vart det mycket bättre och efter några veckor var det bra... kanske går på 740ns koppling ochså ? | |
|
Jo, det skulle nog gå men jag orkar inte göra det. Isåfall ska jag väl åka till BMW och säga att det är såhär så de får fixa det, om de nu gör det vill säga... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.