AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
21.959

M3 GT-95 i Torsås, nån som ägt eller vet mer?

Sida 5 av 5
un
122
unka
M535i -85
BMWCS #06409
Länk

Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Jävligt klent av säljaren att "dölja" bilen bakgrund. Den nya ägaren känner sig tydligen lite blåst som man förstår zatzy-tråden.

Det ärligaste hade naturligtvis varit att informera om bakgrunden och sedan tala om att den har renoverats.
un
122
unka
M535i -85
BMWCS #06409
fyfan va arg jag blir över sånt här,

säljaren vet om bilens historia, att den är mätarskruvad etc. trots det berättar han inget för köparen som självklart känner sig lurad. vem skulle inte känna sig det?

just därför sånna här trådar måste finnas, för att förhindra att folk blir lurade.

BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
jag har följt den här tråden och var fins konkreta bevis för att bilen rullat minst 25000 mil och att den har varit krockad? Jag har sett bilderna och den ser ju inte ut som den har krockat med en buss på dessa bilder i alla fall?

Så snälla ni som skriver ner bilen, Träd fram och lägg fram fakta.
Wox som påstår sig ha ägt bilen dementerar ju i en tråd att den inte har krockat med en buss och att den som skriver detta inte vet någonting om bilen och desutom inte någonting om wox heller?

Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
BMW-Båstad - Du har helt rätt, bilen är skitfin och alla som säger nåt annat är idioter. [ironi mode off] Du som så ofta påtalar att du minsann kan mycket om bilar borde väl för tusan känna igen ett vrak när du ser ett.

Om den sen krockat med en buss, ett träd eller en dam med rullator spelar mindre roll - bilen är inte klokt fixad och vår "vän" Hikket sålde den utan att upplysa den nye ägaren om historiken, trots att han sa att det var något han skulle göra.
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Anders N: Typiskt inlägg från dig, vilka mindervärdes komplex du måste ha. Skulle du också hoppa från ett hustak om alla andra tycker det är bra?

Jag kan bilar och jag kan racing och jag känner igen ett vrak, men jag har inte tittat på denna bilen. Kan inte bedömma om den varit med om någonting därför skriver jag heller inte någonting om detta. Men här är allt för många som skriver utan att verkligen veta, och efter ett tag så blir det sanning.
jag vill verkligen veta vad och om någonting har hänt bilen och hur många mil den verkligen rullat. Har just du kollat med SBP och besiktningsprotokollen? Har du pratat med tidigare ägare? har du kollat upp med försäkringsbolag? har du tittat på bilen före renovering och efter renovering? Svara ärligt utan person angerepp är du snäll!

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
BMW-Båstad såg du dessa också från 2003 ?? en riktig pärla.:)
Länk

///MVH Hasso
Länk
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Hasso: Ja precis men dessa visar en bil i rätt dåligt skick, men inga visar ite på några våldsamma krockskador, inga utbytta aluminiumdelar, inte heller går det att se om det varit en hund i bilen, vilket också dementeras av en som säger sig vara tidigare ägare. Sliten klädsel visst, men det tyder väl inte på att bilen är så dålig så att den borde pressas ned! En klädsel är väl det minsta problemet vid renovering av en sån här bil, eller? Har du sätt bilen före och efter renovering Hasso?

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Om du tittar på bilderna så uppfattar jag är bilen åtgärdat för första gången eller också är det en fyllebuss som snurrat 500 varv runt torget Flertalet har ju sett bilen i detta skick för några år sedan och jag ser ingen anledning att misstro dom = är 50 procent sanning så räcker det..
De aktuella tillsalu bilderna visade en ett något bättre skick på bilen men ändå en undermålig renovering för att få fägring för ögat på utsidan för att kunna säljas till den som inte ser sneda kassoriskarvar mm, vilket du förmodligen också gjorde efter som du är expert.
Detta är en mycket udda samlar bil som borde renoveras seriöst inte som en amerikansk bakgårdsrenovering.
Dessutom var ratten totalt utsliten och skinnet i mycket dålig kondition och det gör man inte på 12.000 mil om den inte gått som fyllebuss runt torget ala gammal valiant att springa över taket på". eller har sandpapper i händerna,och en bil ser alltid bättre ut på bild än i verkligheten.
Men som sagt du vet ju alltid bäst så du har säkert rätt. Är ju bara en plåtlåda med 4 hjul egentligen
Tycker bara det är synd att bilen inte blev renoverad av en seriös renoverare så den kunnat ställa in sig i ledet av övriga GT i ska Superskick som annonsören använda.

///MVH Hasso
Länk
Kan någon lägga ut bilder på den när den var smälld !!
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Nu får du väl allt lägga av, Jag har inte utalat mig om bilens skick så du kan omöjligt veta vad om jag vet bäst eller inte, skärp dig. Jag vill veta vad som är sant om bilen ingenting annat.
Din teori om =50% är intressant, så om jag säger att jag hört att just din bil har varit med om ett och annat och 3 pers till säger samma sak genom hörsägen och "siterar" mig så är det sant! perfekt.

Jag kan tänka mig att ta mig an bilen och renovera upp den i orginalskick, men då vill jag veta om det är någon som kan bekräfta OM det är så att bilen krockat med en lyktstolpe, krockat med en buss, och att alla aluminumdelar är utbytta mot plåt. Är detta sant?!
Jag ser tyvärr inte de sneda skarvarna på bilderna, men däremot så ser jag att fronten inte är riktigt rätt monterad, men den är väl av plast va? Dörrar huv och baklucka ser för mig ok ut på bilderna på Powerbörsen i alla fall. Du får gärna förklara för mig.

Sliten inredning skvallrar till viss del om bilens invändinga skick och sköttsel, men dock ej om service, reperationer. Har en kompis som kör skitiga grejor i sina nya bilar, röker i den gör han också, slänger allt skräp i bilen i stället för i naturen och tvättar aldrig bilen fören dagen innan det är dags att byta bil på bilfirman. han skulle dock ardrig missa en service, eller byta slitdelar eller köra på slitna däck e.t.c. Hans bilar ser ut som denna inuti efter 5000 mil. Han kör Merca så ni kan vara lugna...

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Länk
Titta en gång till då.
"Jag kan bilar och jag kan racing och jag känner igen ett vrak"

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
När den gick i Gävle såg jag den som hastigast, då var vänster framskärm, lykta och frontspoilern smäld. Resten kan jag inte uttala mig om.

Blogg:M3Länk
NT
87
NTD
M5-95
540IAT-95
"Jag kan bilar och jag kan racing och jag känner igen ett vrak"

För att inte tala om hur ödmjuk jag är...

Personligen tycker jag att bilen verkar vara ett fall för solstickan.

co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Men enligt annonsen så är mätarställningen 129.000 mil, så då kanske ratt och inredning blir lite nötta :-)
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
NTD:Precis vad det handlar om jag utalar mig inte om bilen eftersom jag inte sett den. Har du?
Är det någon mer än Abbe som sett den? Min uppfattning är att man skriver inte ner en bil på detta vis genom hörsägen så kom inte och snacka om ödmjukhet.

NT
87
NTD
M5-95
540IAT-95
Nej, tack å lov har jag inte sett den mer än på ett 30-tal bilder på olika forum.
Jag kan ju varken racing eller bilar så jag misstänker att det kanske är dumt att skriva mer här.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.