AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
21.961

M3 GT-95 i Torsås, nån som ägt eller vet mer?

Sida 1 av 5
Tjena,

Har i dag varit på Mellströms Bil i Torsås och där står en GT som är det sorgligaste jag sett. Jag har pratat med säljaren om bilen och fått höra storyn bakom hur han blev blåst på att byta in den av nån stockholmsskojare. Jag belv dock nyfiken om någon här känner till bilen sedan tidigare? Vad har den råkat ut för?

Bilen är iallafall det hemskaste jag sett, garagelackad, trasig inredning, spackel som syns, glipor, kofångare uppbunden och popnitad, sidokjol som var skruvad med vanlig rostfri skruv rakt igenom mm mm. Tragiskt öde för en GT. 11000mil på mätare var visst 26000mil vid närmare koll :) 7 ägare sedan 2001.

Jag skall inte köpa den då jag värderar den till 50-60000 men bilintresserad som man är är jag ändå nyfiken på att veta mer.

Bilder:
Länk

Mvh
John

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
USCH vilket vrak! Att behöva/kunna säga så om en unik bil som M3 GT bär mig emot och smärtar.

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Vad kostar eländet?

Automat är bekvämt
Inget pris, bilhandlaren jobbar på att försöka häva köpet.

Mvh
John
50-60000???? Nu tog du väl ändå i lite väl mycket :)

Skulle inte ens vilja ha högen..
Kostar nog en hel förmögenhet att få den i dugligt skick... 11000 mil????????????? Fan, va bilförsäljaren som bytte in den blind eller????

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Smärtsamma bilder. Fast man kanske kan bygga en banbil av elandet?

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
snacka om misshandlad bil!!!!

skulle inte förvåna mig om detta är samma bil som såldes på en auktion Helsingborg för ca: 3år sen....
Den bilen var inte i detta bedrövliga skick men den var oxå dåligt omlackad, sliprepor m.m......

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

Länk
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Bilen fanns till salu förra sommaren på Auto Car Import i Växjö. Den föreföll fräschare då och det begärdes cirka 125 000:-. Bilen är minst sagt skum, man köper bara på sig en massa problem. Mellström är inte mindre skum han heller. Flera bilar har han bekymmer med när man frågar, det är kronofogden som skall hämta, köpare som ej betalat färdigt, bilar som skall "fixas" till lite innan försäljning osv.
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
haha... hahaha... fyförfaaen... gt-bilarna var de första e36:orna med vita blinkers fram som standard, bytar man dessa mot oreanga för att det är snyggare? njaaeee, va? och vilken snygg takantenn! *tss*

notis: kan man verkligen få bältet att ligga på golvet som det gör på en av bilderna utan att något väldigt illa har inträffat?

Länk
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Ser ut som den har trummbromsar bak...haha..kan ju dock bero på bildens kvalitet.....:-)

/Johan

328-Johan:
Förmodligen har det hänt något som någon tidigare ägare inte riktigt velat berätta, typ toksmälld.......... 97ans front också.
Rikigt proffs som passat in frontspoilern.

USCH riktigt tragiskt att se!

/Wille
tr
55
trkra
BMW M3 CAB -94
BMW 316 -90
jag hittar inte några bilder vart finns dom ??
Posten högst upp
där det står
[LÄNK]

/Wille
li
1.959
liste
535i -89
Bilen har diskuterats tidigare: Länk

Man blir nästan tårögd när man ser en raritet i detta skick. :(
Stackars bil. "snyft"
Jo denna bil är inte bara skabbig... den är skrämmande..
Hoppas någon kan göra en trevlig långloppsbil eller liknande av den för en fin GT för gatbruk kostar för mycket anser jag.
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
bilen är inte den jag tittade på vid en auktion.......

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hur lyckas man förstöra en bil så? Även om man försöker känns det ju svårt? Särskilt inredningen.
Som sagt, en firma här i Växjö tog hem den. Såldes rätt så snabbt. Lite senare såg jag den på en bärgare. Då va den krockad fram. Är väl den skadan som de inte fixat riktigt. Tråkigt att se att det finns folk som kan förstöra en sån bil :(

/Johan
[CUL8ER]
TJ
36
TJ B8
Alpina B8 1996 nr:070
Var där en gång hos denna sk bilhandlaren. Och tittade på en M3 94- med en 321 hk motor i. Då försökte denna tragiska människa som bilhandlare förklara, att han hade en volvo v40 2,0, som drog M3:an utan några problem. Så jag erbjud mig att få prov köra m3:a, så kunde han sätta sig i sin v40 så skulle vi ta ett lite race, men då blev han sur, och sa till mig att jag inte visste vad jag pratade om.

Obs v40 var org.
TJ
36
TJ B8
Alpina B8 1996 nr:070
Det är väl inte org vingen som sitter på den GT:n,

Den vingen som sitter på den bilen, ser ut som den vingen jag vill ha på min bil, Undra om någon vet vad man skaffar en sådan.
Har letat länge efter en sådan.
Mvh Tony
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.