|
|
|
|---|---|
|
Jag tänker byta upp mig till M5 E39. Så jag tänker inte importera från tyskland för att jag kan bara ordet schweine hunt!! eller nåt sånt. Men vad borda jag tänka på när jag Tittar på M5. Förutom bucklor,repor och att den inte är krockad. Koppllingen var det väl nånting med (typ nån som gjort lamellbörnisar).Rost behöver man knappast titta efter. Får väl ta tid på mig och inte ta första bästa eller första sämsta helt enkelt. Kom med lite tips. 4cyl är bara halva motorer | |
|
Kom på en sak är det samma sak med oljepumpen där som M60 motor??? 4cyl är bara halva motorer |
|
|
de skadar nog inte att titta efter rost. inte ovanligt att både e39 o e46 har vad bmw kallar för galvsläpp. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
Buspelle |
M5an har väldigt få allvarliga fel. Slirande koppling är ett känt fenomen, men beror egentligen inte på att den är speciellt dålig, utan mer på felaktigt handhavande. Motorn på 400 hk och 500 Nm är så stark att kopplingen måste upp innan man börjar gasa annars slits den obönhörligen sönder. Detta är för den som är van att växla manuellt normalt inget problem. Många bilar går långt med samma koppling. De andra "problemen" är oljud från vanosen och stor oljeförbrukning. Inget av detta är dock något allvarligt fel, utan mer skönhetsfläckar. Fr o m mitten 00 är detta dessutom åtgärdat och många bilar har fått i vart fall vanosen bytt eller justerad. Rost förekommer knappast på senare E39or. Det fanns en del problem med bl a bakluckor och tankluckor på de första årgångarna, men det är åtgärdat. Kolla att alla elprylar fungerar, vilket de normalt gör. En brunnen elmotor till en stol eller defekt AC kan dock kosta en bra slant att åtgärda. Fälgkanterna är ofta skadade men det går i motsats till vad många påstår att åtgärda så att det blir som nytt. Kostar dock ca 2000 per fälg. |
|
buspelle: Skönhetsfläckar???? Låter inte kul men det har alla bilar som tex min extremt super duper fina Citreön bx14re 30000mil 1985. Vilken Pärla (ok det är tantens bil men med mina pengar) Ok tillbaka till saken. Oljeförbrukning? Hur mycket är "normalt" då ? 4cyl är bara halva motorer |
|
|
Kom på en sak om kopplingen. Läste nyss att folk "kan ha" slirat sönder dom. Men Hur är kopplingen?? Trög?Slapp? Kanske ganska bra jämnförelse Ford Mustang Gt 5.0 91 bara 225hk vrid ?? Hade en sån och Fan va kopplingen var trög!! Men det är ju klart 5.0 V8 samma volym som M5 Måste ju vara en stor koppling annars rör sig inte bilen. Men min 540 den har en Lätt koppling ... Amerikanare vs Bayern?? Det är samma sak att jämföra en katt med en hund. Ähh vad vet jag måste bara testa en M5a 4cyl är bara halva motorer |
|
|
kaunis auto ja kulkee hienosti! näe skoja bara...jag tar det på svenska. Jag hade en -00 och kopplingen funkade kanonfint. Precis som tidigare inlägg så måste den skötas på rätt sätt. Kopplingen ÄR mycket trögare än den på 540 men det orkar du väl med :-) Leta efter exemplar där ombyggnaden av vanosen är gjort så slipper du lite oljud (enligt BMW ska den låta så). Bakaxeln kan ta lite stryk på begagnade ex. Min bakaxel byttes ut efter knappa 1000mil (orsak okänt men inte pga misshandel) Lycka till /Jari |
|
|
En sak till .... Oljepumpen måsta man dra åt skruvarna på de också? 4cyl är bara halva motorer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.