AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
358

M3 cab pris?

bm
80
bmwblå
E61 520D -09
E30 320 -89
Hallå??

Hur mycket får man ge för en m3 cab (96-97) Har hittat en 96 som gått 11000 och han ville ha 200000 för den, Är det dyrt??

Är det något specielt man ska titta efter när man köpe m3 cab??
200" låter rätt fläskigt med tanke på att det precis dök upp en sv-såld -98 på börsen för 230" begärt pris.....
Vanosen är nåt som kan trilskas...enligt "sebbe" på forumet kommer alla M3 med RR-vanos förr eller senare få ett Vanos-haveri=dyrt....

bmwblå:

Kan detta vara något?

En mycket välskött svensksåld bil i rätt skick med full service bok.

Utrustning:
6 vxl Manuell låda
Svart skinn
El cab
Elhissar
Elspeglar
Elstyrda stolar med värme
Dubbel klimat
Dubbla airbags
Stora datorn
Farthållare
Individual trä (Vavona)
Orginal larm
Mittarmstöd fram
BMW sound system
Ny Pioneer cd
Nya DLS högtalare
Nya 18" M3 fälgar med Toyo däck

Övrigt:
Ny rekondad ut och invändigt
Aldrig vinterkörd
Djur och Rök fri

Finns under bmw börsen
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Det viktiga är inte om bilen kostar 180 eller 230000 tycker jag, utan om den känns "rätt", och är fräsch. Dessa bilar kan kosta precis hur mycket som helst att laga, så jag tycker inte att priset skall vara det främsta rättesnöret.
Jag köpte min för en knapp månad sedan för just 200 papp,
en -97:a med 11000 mil på mätaren. Mycket pengar tycker vissa kanske, men bilen var jävligt fräsch (även mekaniskt), fullservad och rätt utrustad. Hade en -99:a på g med 6000 mil som jag kunde köpt för samma pengar, men allting verkade skumt med den - inte minst priset!

Och sist, det där med Vanosen kan man nog ta med en nypa salt...Lyssna & kolla efter oljeläckage, se så all service är gjord med jämna intervaller, så blir det nog bra. (Jag har en R&R)
Buspelle
Delar Sanis uppfattning. Det går inte att generellt prissätta denna typ av bil. Vill man ha ett kanonexemplar så ska man vara beredd att betala och vill man ha ett "lik" att köra med under sommaren så ska priset vara ett helt annat.
cane
Japp. när jag köpte min så fanns det lik för 300' o fina bilar för 225'... enda raka är att reka marknaden (titta, provköra, M-testa de bästa objekten)
Kolla alltid bilens historik och kontakta tidigare ägare. Det positiva med forumet är att man får en så bred kontaktyta och kan hitta personer som ägt bilen tidigare, eller hur Sani ;)

Kan bara säga att Sani har köpt en makaniskt perfekt bil, åtminstone för 12 månader sedan, efter detta kan jag inte ta ansvar för det hela.
Och förresten Sani, you have mail .....
bmwblå
det är möjligt vis inte en Individual lila?

Det är min bil som är till salu och annledningen till att jag säljer är att jag vill ha nått mindre och inte lika dyrt och sen ska jag ut å resa i höst och vill inte ha en bil som kostar pengar under tiden å därför är priset enligt mig ganska lågt för den bilen i det skicket.

Självklart ska man inte bara kolla pris,mil å såvidare utan en äldre som har gått mer kan ju va frächare en en nyare och sen att det finns så många bilar i olika skick gör ju inte saken lättare.

Länk

bm
80
bmwblå
E61 520D -09
E30 320 -89
MNS_M3

nej den här var svart!!
Men Individual lila låtter intressant.
Kan du maila lite info och bilder?

//Johan
okej.
Det är en kompis bil, maila om du vill veta mer om bilen.
Länk

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.