AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
772

Dålig radiomottagning. hur löser man det ?

Bmw ludde
Har som många andra problem med bakruteantennen, går mig på nerverna att inte kunna lyssna på radio utan en massa störningar.
Bilen i fråga är en e36 coupe.

Iaf.

Jag har ström fram till förstärkaren, det går två kablar in till förstärkaren, den ena är ström och den andra är jorden eller ?
Märker ingen större skillnad om jag drar bort strömkabeln, och har testat att jorda ordentligt, utan resultat.
Kan det vara antenförstärkaren som har gett upp ? någon som har bytt ? pris ?
Finns det någon som har lyckats att få bättre motttagning. ?

Mvh Ludde
Ma
23
Malte Nilsson
328i Touring -96
Kolla att du verkligen har ström på den vita kabeln. Jag hade ström på min med en leddiod provlampa. Men det var en svag ström som försvann vid belastning. Kabeln var ej monterad fram bakom radion. När förstärkaren fick riktig + spänning märks stor skillnad när kabel tas av o på.

Bmw ludde
ok, är kabeln vit vid stereon också ?
rogan
Tjapp

Kontrollera precis som Malte säger att du har ström till stärkaren. Är det så att du har ström till stärkaren och det inte blir någon skillnad när du drar ut den då är den trasig.
Om det däremot blir ännu sämre mottagning utan ström till stärkaren så kan antenn-kabeln vara trasig.

Köp en antenn-kabell och bara dra den tvärs genom bilen mellan stärkare och radio. Blir det bra så är det löst. (inte ens nära :))
Blir det inte bättre så lämna bara igen kabeln mot kvitto.

Om det nu var kabeln hör av dig. Måste till jobbet och hinner inte berätta om resten nu.
Jag hoppas att det är stärkaren - lättare så :)

/ Johan

// Många åker bil, vi kör BMW
rogan
Tjena igen.

Hur har det gått Ludde?
Blev det någon skillnad?

/ Johan

// Många åker bil, vi kör BMW
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
tycker att jag får sämre mottagning ibland när jag sätter på kliman..nån som känner igen de?

mvh Daniel

-------

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.