AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
318

BMW 320i -88

Frozen
Tjena! Jag är på väg att köpa en BMW 320i års modell 88. Det enda man måste göra för att få den att gå normalt är att ställa in ventilerna. Det lite rost och och fix på den men det är det ju på en 88 så. Här har ni en bild på bilen Länk

Svara Snarast
Vad ska vi svara på?

/Jimmy
Länk
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
"gå normalt"..? hur går den då?...säker på att det räcker att ställa ventilerna? om dom inte står otroligt fel så tickar dom bara lite extra...
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Bakfjädringen ser "tokslut" ut.

Mr C
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Den ser lite "kexig" ut nertill. Å lite låg i baken...
Hur mycket har den gått? Mer än 12000-15000kr ska du absolut inte ge. I alla fallav bilderna att tyda...

Frozen
Jag vill veta om det är värt att betala 10000 kr för BMWn
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Hur långt har den gått, vilken servicehistorik finns?

I fortsättningen rekomenderar jag dig att posta sådana frågeställningar i "Värdering och försäkring".

Välkommen till BMWPower!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Frozen
Okej! Ska försöka komma ihåg. Den har gått över 20000 mil tror han sa 22200 eller något sånnt. Han har bytt olja varje 500 mil
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Då kan den nog betinga ett pris på c:a 10k!

Men kontrollera det där med ventilerna innan du köper, det kan vara mer än feljusterade ventiler som ligger bakom att den går dåligt...

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Min rekomendation är att välja ett annat objekt! Om du inte är väldigt säker på vad du gör vill säga. Finns många e30 till salu i den prisklassen.

Lycka till!
Frozen
Ventilerna brukar ticka lite när dom är fel inställda. Jag har lyssnat lite runt motorn och det tickar jätte jätte lite ibland så kommar det på tomgången och ibland runt 1500 varv
zi
31
zingonet1
bmw 320im
Varning!!!! det kan vara kam och vippor som det bör vara dags att byta om det tickar .se till att få det kollat innan du köper den .
inte så billigt att byta !!!..

zingo
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Finns finare objekt för 10k. Bara ha lite tålamod.

Frozen
Zingo ja det kan vara det. MEN det är inte kam. och kam ska jag ändå byta senare så. Till en trimmkam så att det spelar ingen roll jag har 3 år att fixa den. men som ni säger det finns säkert finare men jag har bara två län som jag kan försöka hitta bilar i så att det är liksom inte så mycket att välja på just nu. Men vi får se hur jag gör men tack för allt
Frozen
Mr C varför bakfjädringen ser tokslut är för att vinterdäcken är bak
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.