AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
342

BMW 325

jo
95
johan_grafstrom
BMW 320i M-Sport 2001
Hej

Går i tankarna att köpa en BMW 325 -92 till -94 , 4-dörras. Nåhon som kan rekomendera bilen eller..?? Om man skulle hålla på att leka och gasa bromsa hela tiden hur mycker skulle den dra då.? Hur är försäkringen. dyr eller? Kör glädje.?

MvH Johan
Si
765
Simon01
120dM -08
jag kan rekommendera den, ska sälja min: Länk

Mycket skön bil, dricker runt litern vid blandad körning. jag betalar 3800 kr helförsäkring helår för min, den står dock skriven på min far.
jo
95
johan_grafstrom
BMW 320i M-Sport 2001
Jo jag såg den där annonsen. Synd att inte fälgarna följer med. :(

Någon annan som har synpukt på bilen.?

MvH Johan
Har haft min i 2veckor bara. Hade en 318i förr. Kan bara säga att allt är bättre med den här förutom ekonomin. Körglädje finns det gott om liksom kraften under huven. Köpte min 60mil bort ich på hemvägen körde jag rätt lugnt då drog den endast 0,73l/mil 318i liknande körning drog 0,70l/mil så det är ju schysst. I går gjorde jag en tur på 20mil körde rätt inspirerat fick gå rätt hårt med mycket omkörningar då drog den 0,90l/mil kör jag bara hemma till och från jobbet så drar den strax under 1l/mil. Tycker jag är helt ok. Nu till den jobbiga biten, försäkringen. 12950:- per år är den i särklass billigaste jag hittade. 22år 3skadefri år bor i ö-vik. Men bortser man från försäkring så tycker jag det inte verkar som en 325 är så mycket dyrare att ha än en 318 och man får ju sååå mycket mer av allt. Jag är då HELNÖJD med min! Rekommenderar varmt en 325:a!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B!
jo
95
johan_grafstrom
BMW 320i M-Sport 2001
Ok. Ja bensinen var inte så farlig som jag först trodde.. Det var ju värre det där med försäkringen...Bor också i Ö-vik.. men e bara 20 så att det lär ju inte bli billigare.

MvH Johan

Någon fler som har erfarenhet av en 325 -92 till -94
johan_grafstrom:
Om du får så kan du ju sätta försäkringen på nån av dina föreldrar,klart mycket billigare!! men då tjänar du ju inte in nån bonus mm,men de kan ju vara värt om man bara betalar häften (om inte mer än så) imot om den skulle stå på dig...
Ja jag kollade på pappa bara för kul, det kostade typ
4500:-/5000:- ganska mycket billigare!

Kolla på din mamma så kommer du märka ännu mer skilland...förutsatt att hon haft körkort länge å många skadefri år.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Bonusen brukar ju inte vara mycket att ha, man får ju full bonus när man tecknar hos dom flesta bolagen (som sjunker om man lyckas göra bort sig). Däremot skadefria år är ju svårare, men det spelar ju ingen roll vem den står på från början i vilket fall...

Frågan om etik och moral med att försäkra på morsan kan vi skippa va?! Vilka problem som sedan kan uppstå föreslår om man gör som föreslaget kan man söka på tidigare inlägg!
(Vill inte låta otrevlig men detta ämne har diskuterats, tro mig)

Länk
Jo jag vet att det har diskuterats Anders S. Den största orsaken till att min bil står på mig är just att OM det händer nåt så är det ju rätt jobbigt om man köpt en bil för 80000:- och inte får ett öre för den.

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Johan: Varför inte köpa den mycket linjeskönare och snyggare Coupé varianten istället. I övrigt kan jag rekomendera 325:an från 93- . Då får du den något förbättrade motorn med vanos som ej 92:orna har.

Lycka till i ditt köp

Mvh Jimmy

Länk
jo
95
johan_grafstrom
BMW 320i M-Sport 2001
Vad är vanos då.?

MvH Johan
Hej Johan,

Använd sök inlägg, då hade du hittat denna på mindre än en minut:
Länk

Mvh,

/Wille
...och det är singel vanos på e36 325 -93 ->

/Wille
jo
95
johan_grafstrom
BMW 320i M-Sport 2001
Det lät ju riktigt bra det där med vanos.. Blir nog en 93 då.
Jag har en två dörras nu och det blir sådant himla kliv och klummpit när alla ska kliva in och ur baksättet. Där för blir det nog en 4 dörras.

MvH Johan
Jag har en 325-94 sedan.
Helt UNDERBAR!!!!!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.