AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
775

Svetsa i bensintank på plats

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Finns det någon möjlighet att fixa till en liten spricka på ca 10mm på undersidan som det fuktar ur, utan att demontera tanken. Borde ju gå om man sköljer samt vattenfyller tanken till 100%före svetsning. Frågan är ju om någon firma åtager sig att göra det. Läste ett tidigare inlägg om någon firma i Järfälla(Kylux) höll på med detta. Men de hade slutat med dessa jobb var svaret när jag nyligen kontaktade dem. Så har någon ett tips på en firma i Stockholm med omnejd så är det välkommet.

Mvh. Patric

Min 740: Länk

Grusse
Kemisk metall håller att täta en så liten spricka med, förutsatt att du kan göra rent ordentligt.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Rent går det ju att göra, men det fuktar ju direkt när man torkat, ungefär en droppe på 1-2 minuter. Fäster den kemiska metallen även på det ? Känns ju ifs. lite mer safe att få det riktigt gjort som sagt. Men håller det med kem.metall så är det ju klart värt att testa.

Mvh. Patric

Min 740: Länk

Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Kör tills tanken är så gått som tom. Sedan hissar du bilen rejält på ena sidan så att kvarvarande bensin rinner över till andra (så att det blir tomt där sprickan är). Sedan sandpapprar du och gör rent. Köp plastikpaddings kemiska metal på tub med härdartillsats. Den håller mycket bra. Brukar själv laga propellrar med den. Detta håller säkert länge om du är noga med slipning och rengöring. Låt metallen lappa över rejält.

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.