|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har mina planer på att dryga ut min ljudanläggning i bilen, bilen är då en E30 - 88! Nu till min fråga, är det möjligt att såga i dörrbalken för att få plats med en högtalare?!Har sätt efter lösningar på forumet men alla har handlat om att man tar bort kartfacket och sätter den framåt på dörren!Jag tänkte sätta mina högtalare längre bak på dörren dvs i nedre hörnen!Hur blir ljudet när man sätter högtalarna där? Vad säger SBP om en sådan operation och hur mkt kan man ta utav balken(om man nu kan det?!) Sedan undrar jag också om ni har förslag på högtalare som inte är så djupa men ändå spelar bra, och inte alltför dyra sådana? Tacksam för alla tips och även bilder på skapelser om det finns! An assault on a man's BMW is like an assault on the man himself! | |
|
SBP säger nog ingenting alls om den operationen. Men att få ljudet så långt bakifrån är ingen höjadare, man ska alltid sträva efter att få ljudet så långt fram som möjligt. Annars spelar högtalarna rakt in i stolarna. Gör istället som "alla" andra och bygg en baffel istället för kartfacket. Jag har själv byggt in DLS R36 i dörrarna på E-30. Kan maila bild om du vill! Mvh / Erik |
|
|
Skulle vara schysst om du kunde slänga iväg ett par bilder på bygget till mig, maila dom till derwish@gbg.bonet.se Va det svårt att få en snygg finish på det?? Tack på förhand! An assault on a man's BMW is like an assault on the man himself! |
|
|
ska göra det när jag kommer hem, sitter på jobbet! Mvh / Erik |
|
|
Tack för mailet, såg ju bra ut!Har du sågat små bitar och limmat ihop dom för att få det runda? Hur fäste du lådan i dörren, drog du nya plåtskruv in i balken? An assault on a man's BMW is like an assault on the man himself! |
|
|
Nej, jag limmade ihop alla bitar, sen kapade jag dom snett och spacklade, slipade osv... Sen klädde jag bafflarna... Mvh / Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.