|
|
|
|---|---|
|
Råkar då och då (dvs det har hänt 4 gånger) att värmen inte 'slås' på i min 325'a. Verkar som om något spjäll tar semester och vägrar öppna varpå det bara kommer kyla ur utsläppen. Om jag då stänger av motorn och startar igen så släpper det så jag kan ju leva med det men man undrar ju. Någon som vet vad det är? | |
|
Har du luftat systemet ? I annat fall börja med det och se om det blir bättre. Mvh Anders S. |
|
|
Det kan tänkas vara värmeventilen som sitter på slangen från motorn till kupévärmarpaketet som kärvar, ett ganska vanligt BMW-problem. Det sitter 2st ventiler om du har separat värme för förare repektive passagerare. Dom ska visst gå att ta isär och rengöra/smörja upp, lycka till! Mvh Micke t/ 328-96 B6 3,5-89 |
|
|
Har haft samma problem. Räcker med att slå av och starta om igen. Med AC har det också strulat, ganska samtidigt. Vid dessa tillfällen har det inte gått att starta AC:n, alternativt (en gång) inte går att slå av den. Men, luften fick jag inte ut ur vanliga spjällen, verkar som om det är ngn ventil som spärrar. Men mot vindrutan gick det att blåsa minsann! (Och nej, jag hittade ingen lösning, så intermittenta fel så...) 325 coupe -92 /Marcus |
|
|
Tycker själv att micke t's svar verkar vara det som är troligast iom att jag inte har några som helst problem med värmen när det inte händer sas. Ska ta ett snack med Jurgen W nästa gång jag lämnar in bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.