|
|
|
|---|---|
|
Tjena !! Skall byta denna givare. ställer frågan till "panelen" innan jag börjar leta. Tackar på förhand Kim Kimpa 15.09 på 402m | |
|
Hej! Den sitter högt upp på toppen, bakom oljefiltehuset. Dvs. långt fram och högt upp precis under insuget om jag inte minns fel. Mvh Lassemann |
|
|
tackar !! nästan rätt, den satt längst fram precis under vevhusventilationen väldigt lätt å byta var det i alla fall. Så nu bär det av mot besiktning imorgon bitti !! Kimpa 15.09 på 402m |
|
|
hjälpte det med ditt problem?? på verkstaden sa dom att det var fel på den på min bil bil men det visade sig vara givaren på svänghjulet. |
|
|
Hur yttrade sig felet med kamaxelgivaren? Jag håller på att felsöka min M52-TU med en lysande EML-lampa nämligen. |
|
|
defiant: Nej det hjälpte inte, men tyckte att köpa givaren för 600 och byta själv kostar ju lika mycket som en felsökning, Har haft den inne tidigare för felsökning men utan bättre resultat. Kimpa 15.09 på 402m |
|
|
defiant: Hur gick din när svänghjuls givaren va trasig? Min har en dålig förbränning alltså avgassmällar vid motorbromsning och lite ryckig gång Kimpa 15.09 på 402m |
|
|
Tjena! jag har precis bytt min "impulsgivare på vevaxel". innan jag bytte den så gick den trögt, pluddrade vid häftigt gaspådrag och lite ryckig i acc. den kostade ca 700 spänn till min 328:a c -97 (m52b28) den heter 12 14 1 703 277 (bmws reservdels nr )kan kanske var den, men jag tvivlar på det då om det var denna givare som var kasss så skulle det synts vid en läsning i bilens dator vid en felsökning, iaf hittade de det direkt på min. Jag hade inga avgasknallar på min men jag vet inte om du blir klokare..... Hoppas det löser sig! |
|
|
Har ni kollat tändspolarna? Min 325i E36 gick piss när motorn var varm, fullgas på låga varv. Avgasknallar, ryckningar etc. BMWs dator fann inga fel. Men 4 tändspolar var kassa då man såg att det blev överslag direkt till jord utan att gå via stiften. Tomgången var också lite oren. Mvh Patrik |
|
|
sandgren: sökte tidigare på forumet och fann dina tidigare inlägg om detta. jag försökte i ett mörkt garage men fattade inte hur du menade med det blåa skenet. jag såg ingenting. Alltså tändspolen är väl den som sitter ovanför tändstiftet. men jag fann inget sken varken blått eller nåt annat. Mvh Kim Kimpa 15.09 på 402m |
|
|
sajlor: Var den svår att byta? impulsgivarn Mvh Kim Kimpa 15.09 på 402m |
|
|
Kimpa: min motor tvär dog när den precis blivit varm, körde man och hade växeln i så startade den igen direkt av drivningen från hjulen, typ att man puttar i gång den. fast efter det att den stannat en gån när den blivit varm gick den bra efter det. jag fick dock betala för båda delarna och båda arbetena. Jag tycker dock att verkstaden åt mindstående kunde ha bjutt på det ena arbetet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.