|
|
|
|---|---|
superspeed |
Jag behöver hjälp med att byta en såkallad bromsbomb (Vakum) en ny sådan reservdel kostar 1915:- på BMW. Jag kollade på Bmwpowers sida där skulle det kosta ca 1000:- men kasnke var begagnat. Jag undrar om det är svårt att byta bromsbomben och måste man lufta systemet? Alla tips är välkommna! MVH /Jimmy |
superspeed |
Ingen? |
-BeeMWe- |
Köp ingen begagnad bromsbomb, de är alltid kassa, vanligt fel på E28an. Bytet skall man tydligen kunna göra själv... |
superspeed |
OK enligt BMW så var det ganska ovanligt men jag undrar om man måste lufta systemet! |
Paap Reeder |
Hej! Bomben går på det hydrauliska systemet - inte på bromsvätskan. Du behöver inget lufta. MEN glöm inte att dekomprimera bomben - minst 30 tramp på pedalen - innan Du demonterar ty skulle bomben vara frisk och alert ligger det minst 100 kilos ryck på servooljan som sprutar ut. "Du kommer att bli duschad med Dexron II så Du aldrig mer behöver använda brylcreme". Bombens gänga brukar sitta i klassen: "största bautarörtången" varför jag rekommenderar att ta loss hela ventilhuset. MVH /// Paap R |
523i_96 |
Hej! Bomben kostar 850:- ny på www.bildelsimporten.se. MVH: Magnus |
superspeed |
Jag tackar för alla svar ett stort tack MVH / Jimmy. |
-BeeMWe- |
Inte så många som lämnar in en gammal E28 på en BMWverkstad så vad fan vet de om de fel som uppstår på bilarna :) |
| Det är bättre att du byter till E34ans vakum system. | |
superspeed |
Tackar Tackar för alla svar!!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.