AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
428

Taklucka E 38

Scheckheft
Hej, vill bara delge min erfarenhet av krånglande taklucka. Kopplade loss batteriet men hade takluckan öppen. När jag kopplade tillbaka strömmen stannade takluckan i "tippläge" (eller vädringsläge). Lösningen på problemet är enkel:
slå på tändningen läge 2, håll takluckeknappen intryckt ca 20 sek., stäng luckan som vanligt.
Nästa vecka ska det bytas extrafläkt till klimatanläggningen. En ny är beställd. Enligt TIS måste främre stötfångare demonteras. Återkommer med bilder + reportage om arbetet på min hemsida.

Mvh
Scheckheft

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Jag har bytt min utan att ta bort stötfångarn

Scheckheft
Hej, trevligt att höra! Hur bar du dig åt?

Mvh
Scheckheft

//Martin
Scheckheft
Hej, i mitt fall var det så att takluckan fastnade i "tippläge" när jag försökte stänga den. Gick inte att rubba. Tydligen är det så att takluckan fick ett felmeddelande som gjorde att den stannde. I mitt fall räckte det alltså med att hålla i knappen i ca 20s för att nollställa felmeddalendet. Därefter kunde jag stänga luckan som vanligt. Har fungerat utan problem sedan dess.

Mvh
Scheckheft

//Martin
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
skruva lös gummidamaskerna innan för grillen brytde åtsidan

Scheckheft
Hej, lossade 2 av de fyra 4 stjärnskruvar som håller damasken på plats. Gick att vika undan damasken så pass att det gick att få ut den gamla extrafläkten. Den nya sattes på plats på ca 25 minuter. Nu fungerar allt igen. trångt var det och händerna ser inte så roliga ut... .

Mvh
Scheckheft

Är du redan användare? Logga in i menyn.