|
|
|
|---|---|
Scheckheft |
Hej, vill bara delge min erfarenhet av krånglande taklucka. Kopplade loss batteriet men hade takluckan öppen. När jag kopplade tillbaka strömmen stannade takluckan i "tippläge" (eller vädringsläge). Lösningen på problemet är enkel: slå på tändningen läge 2, håll takluckeknappen intryckt ca 20 sek., stäng luckan som vanligt. Nästa vecka ska det bytas extrafläkt till klimatanläggningen. En ny är beställd. Enligt TIS måste främre stötfångare demonteras. Återkommer med bilder + reportage om arbetet på min hemsida. Mvh Scheckheft ______________ Länk |
|
Jag har bytt min utan att ta bort stötfångarn |
|
Scheckheft |
Hej, trevligt att höra! Hur bar du dig åt? Mvh Scheckheft ______________ 7er träff 26/7 Länk |
Svärd |
Scheckheft: På vilket sätt krånglade takluckan för dig?? Har en e32 som där takluckan stannar i fel läge när jag stänger den. Var det något liknande problem du hade?? //Martin |
Scheckheft |
Hej, i mitt fall var det så att takluckan fastnade i "tippläge" när jag försökte stänga den. Gick inte att rubba. Tydligen är det så att takluckan fick ett felmeddelande som gjorde att den stannde. I mitt fall räckte det alltså med att hålla i knappen i ca 20s för att nollställa felmeddalendet. Därefter kunde jag stänga luckan som vanligt. Har fungerat utan problem sedan dess. Mvh Scheckheft ______________ 7er träff 26/7 Länk |
Svärd |
Okej. Antagligen så måste min bara justeras på nått sätt... //Martin |
|
skruva lös gummidamaskerna innan för grillen brytde åtsidan |
|
Scheckheft |
Hej, lossade 2 av de fyra 4 stjärnskruvar som håller damasken på plats. Gick att vika undan damasken så pass att det gick att få ut den gamla extrafläkten. Den nya sattes på plats på ca 25 minuter. Nu fungerar allt igen. trångt var det och händerna ser inte så roliga ut... . Mvh Scheckheft ______________ 7er träff 26/7 Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.