|
|
|
|---|---|
| I lördags började airbaglampan lysa. Jag hade baksätespassagerare som var och pillade under förarstolen. Kan de ha kommit åt några kablar där eller nå't? Jag var där och tittade. Det fanns en glascylinder med en fjäder i som hängde i ett gummiband. Har det något mer airbagen att göra? | |
|
Hej. Hade samma sak på min. Var in på BMW och dom bytte en sladd under förarstolen. Det kan man förmodligen fixa själv. Antingen har kontakten åkt ur eller också är det glapp i den. Dalatarzan |
|
|
Sök i tidigare inlägg. Detta är ett ständigt återkommande fel på E-39 an. Du kan inte åtgärda detta själv utan får lämna in för åtgärd(förmodligen byta kontakt), vissa BMW verkstäder tar det som goodwill, om inte kräv att ni delar på kostnaderna(bilen har dock några år på nacken). Som jag sagt i tidigare inlägg, när det gäller bilens säkerhetssystem så " pillar " man inte i detta själv utan låter BMW göra detta, om man nu inte har utrustning och kunskap och man vet vad man gör. Vänligen Tommy NoFear |
|
Neptun |
Hade också samma fel på min förra (523 -97) Lämnade in för koll och stolsensorn i passagerarsätet var trasig. De är tydligen känsliga för om man lutar sig in i bilen och sätter ett knä i stolen. Hamnar man olyckligt knäcker man sensorn. Byte av detta skulle tydligen kosta bortåt 2000 pix för att fixa detta men verkstaden släckte lampan utan annan åtgärd. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.