|
|
|
|---|---|
|
Hej! Angående vanos problemen så kan man nog skriva en roman med hjälp av det som finns här på forumet. Nog om det! Det jag undrar är om ni har andra problem med era M3 E36, med fokus på motor, växellåda, chassie? | |
|
Ja tyvärr; jag har svårt att hitta något motstånd i trafiken... |
|
|
Är inne på min andra M3 3,0 nu och har inte haft problem med varken vanos eller nåt annat, tycker det är välbyggda bilar som håller länge om dom sköts rätt. |
|
|
Vanos. That's it. Min bil har nu gått drygt 10 tusen mil och jag lämnade in den på extrastora andra gångens Inspection II hos Blombergs på Lidingö. Inte ett glapp i en bussning nånstans... Inget trasigt att fixa. Bara återigen de vanliga servicepunkterna! Inte illa tycker jag! |
|
|
har bytt ett hjullager vänster bak tror ja d var. o så fälgarna. sen va d nog inget mer... jo förresten, motorn oxo=) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
Byt olja ofta, använd kvalitetsolja, varva inte upp på höga varv när motorn/oljan fortfarande är kall. Följer man dessa tre budord är det en fruktansvärt hållbar maskin BMW M GmbH snickrat ihop, inga andra omfattande generella problem än vanos på e36 M3. Slitage delar får man ju alltid vara beredd att byta, oavsett bilmodell. /Wille |
|
|
Jag har hittat två saker (M3 coupé 93:a) Läckande slang till styrservot, glapp i vänster styrled. Har haft bilen i 3 år utan några som helst problem annars, 10 år & 11.000 mil...det är bra betyg. Det blir 5 rattar! /Klas |
|
|
har 99:a M3 ..garanterade 8tusen mil----det läcker visst lite vid vanosen..dock inte helt säkert...måste lämna in den....men är det som så att hela måste bytas för ett läckage? går de inte byta packning eller så? om de nu vanosen...det droppar lite olja framtill i alla fall tips var man lämnar in i sthlm...billigt och bra? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.