AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
597

19tum 275/30 bak slår i Skärm! Lösning?

Bimmer man
Min polare har en 540 E39 som är sänkt 5cm fram och 2,5bak. Körs på 19 tummare däcken är 245/35 fram och 275/30 bak.Fram är det inga problem. Men bak!!
Problemet är att när han kör snabbt eller svänger hastigt så slår bakskärmen i däcket och skalar upp däcket på passagerar sidan bak. Där är EDC på bilen men den hjälper inte så mycket. Nån som vet vad man ska göra? Kan man byta dämparna och koppla bort EDC? Och isåfall vilka dämpare!? Kan man rulla ut skärmarna bak utan att skada lacken eller nått annat? Eller finns det någon bättre lösning? Tacksamm för förslag!!

Karim
do
128
doggy
325 cab -89
540iA Touring -98
525 -88
man kan prova me att valsa skärmen.. d ska hjälpa , gör man det hos proffs så ska det inte skada lacken
Cribba
Kanske är en aning breda däck till 19 tummare på den bilen? Om du bir i sthlm så ring IDH Gummi dom vet...
Vet att de kan va kännsligt å rulla skärmkanterna om bilen är omlackad där. finns risk att lacken "spricker"

Mvh Christian

Min förra bil Länk
Så det tar i... Jag har en 540.. och min är sänkt 60mm fram och 40mm bak... och jag provade med M5 orginalfälgar alltså 245/40 18" bak och 275/35 18" bak.... jag körde så hårt att jag fick ställ med bilen och det tog inte i en gång.... Det är ju samma rullokmkrets på 18" och 19"...

Jag valsade min 328... och det är inga problem att valsa... om man som sagt gör det hos någon som kan.

BMW 530d -02
bredden på olika däcksfabikat skilje! ett 275däck av ett märke är inte lltid lika brett som ett av ett annat märke... hade problem som fan att få på 265/35 bak på min E39sedan! o då hade jag ändå justerat men spacers för att det skulle gå precis fritt innåt... dessa var conti vill jag minnas, med en bred motkörningskant på däcken. satt på 10" fälgar!

bilen var måttligt sänkt men justerad i bakvagnan = detta gör att den fjädrar mycke rakare än on man inte justerat bakvagnen efter sänkning...

mvh Danne

Jo... det har du rätt i.... det kan skilja en hel del mellan däckfabrikat... så det vet jag.

Är du redan användare? Logga in i menyn.