AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
646

Inspektion inför europaresa

Visa användare
533
Jackass
523i -99
Jag tänkte ta o bila lite i sommar runt lite diverse länder. Men min servicelampa har en grön plutt kvar (ca 250 mil till gult) och en inspektion går tyvärr inte för mig. Jag undrar vad man ska tänka på och vad händer när lampan e på rött? Jag tänkte köra en 2000 mil ungefär. Oljan jag har i pallar runt 3000 mil.
stefannorr
Ja ingenting händer fast lampan går till rött,mer än att du själv inser att du borde servat bilen,antingen själv eller lämnat in den.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag hade bytt till ny olja o filter före. Men det beror på att jag har hypokondri över bilen inför långa resor... =)

Visa användare
533
Jackass
523i -99
men det är väl aldrig "för sent" att göra en inspektion förutom att det syns på papperen?
Satan22
en inspektion är egentligen det att du ska kolla om det finns tillräckligt med vätsker titta på bromsarna titta bara i stort sätt så att allt e ok men du bör ju göra en olje byte + filter innan du åker ut på långa reser .... om du vill släcka lampan så gör du så här : stäng av bilen och öppna motorhuven där finns en rund kontakt stycke med lock på som man skruvar av (sitter oftast på vänster sidan men kan sitta på höger med ) när du skruvat av locket så finns det små hål som man sätter ned stift i när man koplar datorn till bilen .... ta en kabel jorda den och tryck ned den andra ändan i hål nr 7 (håll kvar ) be någon vrida på tändningen men stara ej vänta några sek så bör lamperna släckas .... om inte så gör om samma procedur fast annvänd hål nr 9 (de två nr styr service lampan och inspektionen ) du kan inte bränna någon säkring eller skada motorn eller nått annat inget att oroa sig över (byt olja + filter o släck lamperna ) .... ha en trevlig resa
be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
Satan 22!
Det är nog bättre att du hänvisar till mektipps här på forumet än att hitta på egena som inte funkar! Hål 9 har inget med nollställning att göra! Hål 9 är skärmen på övre dödpunktsgivaren!
mvh

BLJ
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.