|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
chrille70 |
Är det någon här på forumet som går och väntar på en E60? Någon som förhandsbeställt? Vad valde ni för motor, extrautrustning mm? Vad fick ni för leveranstider? Är bara lite nyfiken... :) Jag är sugen på en E60 Touring, men den kommer inte förrän nästa år så jag får vackert hålla mig ett tag till... :( Mvh Chrille |
|
Då är vi minst två som väntar på touringen:) Blev väldigt övertygad om dess utseende när jag var och kikade på sedanen igår. 530d steptronic med lite godis kan blir riktigt nice. //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Inte en chans att jag skulle lägga en halv mille på en NY bil som går att få för 350 efter ett par år. Speciellt inte om det finns äldre modeller som är finare (E39). Men, men man kanske vänjer sig och slår till på en 03 om 4-5 år vem vet. "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
chrille70 |
Robgus, Vi tänker likadant. Jag är också inne på en 530d med Steptronic. Det måste bara vara ett makalöst tryck i den, såg förresten att nya E60 530d är provkörd av BMWPower nu och enligt dem så är dieselsexan en pärla...! Mvh Chrille |
|
Kävlingepågen, Du får va glad att det finns folk som gör det. Hur skulle du annars få tag på en bil? För övrigt måste jag säga att E60 blir snyggare för varje gång man ser den.... :) Länk |
|
|
Länk Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Anders S. Det är ju det jag är ju ;) (dvs glad) "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
| Jag beställde en 520 med komfortpaket i maj och leverans beräknad till mitten på augusti. | |
|
Dieseln får bättre betyg än bensin motorn i många tester, speciellt utanför Sverige där man inte straffas för att köra diesel. Vi (jag & pappa) funderar just nu på: X5 3,0d-04 (218 hk 500 NM), BMW 530dA eller en 530iA.. Vi får väl se vad det blir, tycker bara att det finns så mkt extra utr. som man "måste" ha - och då blir det så dyrt... // Simon |
|
| Funderar på en ny 520i touring när den kommer nästa år. Lite osäker på mototstyrkan dock... Någon som har en E39 520iT och kan ge vägledning om det räcker bra med 170hk och 210Nm? :-) | |
chrille70 |
Bones>>> Undrar just hur nya E60 520i går. De nya sexväxlade lådorna har visst högre utväxling än de gamla femväxlade och E60 är dessutom tyngre än E39. Med tanke på att E39 520i är ganska "tam" så lär ju inte E60 520i vara ett dugg bättre, prestandamässigt. Men har man inte skyhöga krav på prestanda så räcker den gott och väl till vardags. Detta gäller iaf E39 520i. Jag var inne på en sådan, 520i Touring 170 hk, för några år sedan och jag tyckte motorn kändes helt okej. Men jag valde ändå en 325i Touring. Den var nästan lika rymlig och dessutom fick man ju 192 hk istället för 170hk för i princip samma pengar... Mvh Chrille |
| Bones, om man jämför din bil (320iT) med 520i med så är det ganska lika siffror, 320 0,5s snabbare till 100 men 6km/h lägre toppfart än 520. Kommande 520iT får väl marginellt sämre prestanda än sedanen. | |
| chrille70, e39 är tyngre än e60 så prestandan är nog aningen bättre i den nya 520. Femte växeln i gamla och nya lådan har samma utväxling vilket gör sjätte växeln till en överväxel. | |
| chrille70: Väger inte nya E60 lite mindre än E39?? Tycker jag har läst det både här och var... | |
|
Jo det stämmer. Jag var på väg att bestäölla en 530 men när jag insåg att inbytesbilen (330 Ci) bara skulle räcka till extrautrustningen och lite till fick det vänta My Bimmer is my mistress |
|
chrille70 |
KN, Carl L, Tretretti >>> Ni har rätt angående vikten. E39 är tyngre än E60 i grundutförande. Men jag har läst att en E60 med massa extrautrustning väger betydligt mer än en motsvarande E39, bl a den aktiva styrningen adderar bra många kilo. Men av "grundbilarna" väger E39 mer än E60. Mvh Chrille |
|
Såg 60 live i trafiken ffg i dag. Min reaktion: - AAAGH, VILL HA! Den är ännu snyggare än på bild. My Bimmer is my mistress |
|
|
Tretretti: Mindre ful menar du väl? ;) roadZter |
|
|
Smaken är ju delad, jag tycker att den är vacker. Men dyr. My Bimmer is my mistress |
|
chrille70 |
Tretretti, håller till fullo med om att nya 5-serien är dyr. Alldeles för dyr i mitt tycke. Räknade för skojs skull ut vad en fullutustad 530i skulle kosta, inklusive Exclusivepaket och Steptronic: 719.300:- (Bilen kostar 390.000:-, extrautrustningen 329.300:-...) Om ett år är den värd ca 300-330.000:- gissningsvis (80% av 390.000 = 312.000). Lite i "saftigaste" laget enligt mitt tycke. En 730iA kostar 697.000:- i grundutförande och då ingår precis allt man behöver inklusive navigation, läder, ädelträ, elstolar, 18" mm. Ingen Dynamic Drive eller aktiv styrning visserligen... Men ändå!!! Mvh Chrille |
dunstan |
Jag hade beställt en 525i sedan. (ville egentligen beställa en 530i eller om den fanns 530BT) Men säljaren på BMW Solna lyckades "övertala" mig att 525i var ett vettigare val. Eftersom det inte var bilen jag ville ha från början så avbeställde jag den för någon månad sen. (är ju dessutom sen höst leverans på 525...) Hade jag fått vad jag ville från början hade jag nog inte avbeställt och haft en 530 i början av hösten... Just nu är jag lite irriterad... ;-) Gillar E60 starkt! Väldigt sugen på 530 Touring (e60) just nu. Skulle nog vilja se någon bild på hur den kommer att se ut. Just ni hittar jag bara ett halvår gamla spionbilder som ej stämmer med hur den kommer att se ut. Ärligt talat så är den perfekta E60 för mig en Touring med lite pulver i. 545 känns inte helt rätt då satsar jag hellre på en välutrustad 530. Men en 530 touring biturbo eller med kompressor vore något!!! Just nu ser det ut som hoppet är att Alpina stoppar in V8 kompressorn från B7 i E60 och i touringutförande!!! Då får jag maximalt ha begär!!! ;-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.