|
|
|
|---|---|
|
...vad innebär det!? Jag menar, kommer att byta så fort tillfälle ges men ska på bil-semester om ett par dagar så jag hinner nog inte åtgärda någonting innan. Det blir en fin liten tur på 230 mil genom Tyskland bl a... Problemet jag har nu är när jag växlar i låga farter 1-2-3 upp till 30-45 Kmh och släpper kopplingen lite oförsiktigt, eller motorbromsar (samma farter) så uppstår det litet klonk-ljud, ungefär som om nå't vore "löst" nere och av alla poster jag har läst om saken verkar alla peka mot skivan... Vad är det värsta som kan hända... :| tack på förhand Pasha | |
|
Kan det inte vara bakvagnsbussningarna/silentblocken som är slut i bakvagnen då? Om du kan köra 230 mil med bilen kan jag inte svara på dock... |
|
| Troligen silentblocken..men du ska ju till Tyskland reparera där.. | |
|
Ja, det vette ju f_n nu vad det är som är fel men det låter mer som att det är något där vid växellådan då även den kan kännas vibrationer ifrån under tiden man hör klonkljudet men hur som helst... Då man är Novis (notera stort N) ville man ju veta om det är något farligt med att inte byta grejor som t ex hardy, silentblock omgående Och Tyskland är ju bara en transport-sträcka som gäller att avverka så snabt det bara går... :-p Möjligtvis när man är framme. Dock att påpeka att det inte är störande på något sätt utan mest irriterande då man måste ge lite mera gas innan man kommer till dragläget. Tack |
|
| Om silentblocken är slut vilket inte är ovanligt då klonkar det när du både växlar upp och ned..titta framför bakhjulen sitter en stor gummibussning så att säga stående rakt upp där i utkant på var sida i staget från axeln det är Siletblocket..är billigare att byta i Tyskland än här hemma ..och farligt att köra är det väl kanske inte bara du tar det lite mjukt och lungt | |
|
Hardyskiva? Är det den där som gör att axeln efter växellådan inte är så stum? Alltså den ger efter lite innan den snurrar? Dålig på att förklara, vet inte nåt om symtomen om den är dålig, men jag gissar att om den går så är det inte så jätte enkelt att byta den, alltså på resande fot! Eller? Har som ingen direkt aning! Jag kanske snackar i nattmössan! //Simon |
|
|
Danke schön, så länge :-) |
|
| GTO80: Visst kan man säkert reparera där också men det är inte på något sätt billigare ty arbetskostnaden är dyrare i D. | |
| Det har vart uppe här tidigare i år om kostnader...alla som skrev som provat reparera i Tyskland sa det var billigare än i Sverige | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.