AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
596

The Transporter

Ville bara tipsa er som ännu inte sett "The Transporter" om att ni måste se den! Vilken inledning!!

Skönt att se en BMW i action ;-)
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
Socialdistortion: Har sett den 2 ggr :-)

//Palle
Länk

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Tänka sig. Laddade hem den för flera månader sedan, men såg den för första gången för två veckor sedan. Lite TAXI och Bmwfilms.com stuk. Kul att se men bra...??

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
I mitt tycke var den nog mer underhållande än bra, men jävlar vad han körde med 735:an. Jag trodde förövrigt att alla e38:or hade tomatlåda, men jag hade tydligen fel.

mvh
Berg - Här är bumsen:Länk
Man blir altid lika sugen att ta en sväng när man sett filmen ( första 15min ) =))

Mvh/Soki

//Tre sjuor eller sju treor? Tre sjuor såklart!!!;o)//

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Till E32 finns det väl manuell?

fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
den var väl ok men varför tog dom inte efter motorljudet som är med i tex heat....

Frazze

Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!!
Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
Såg den igår. Inte världens bästa film, men 735an var fin. Nu blev jag riktigt sugen på en E38. Givetvis med manuell låda. E65 finns väl bara med automat eller? Fast den är ju inte lika snygg heller.
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
nu pratade jag i nattmössan igen...menade inte heat för där skjuter dom ju bara hela tiden jag menar ju givetvis Ronin med biljakten genom nån europeisk stad...i mina ögon en av filmhistoriens bästa bilscener......

Frazze

Ronin scenen med M5:an rockar rockring!! Väldigt bra.

Transporter? Är det en aktuell film?

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Motorhead,

Kom på VHS/DVD för någon månad sen.
Mitt omdöme:

Usel story. Varför skulle JAPANER vilja smugglas till Frankrike? Japan är mig veterligen rikare eller lika rikt som Frankrike? Helt enkelt en riktigt värdelös story, oavsett om det vore Japaner, Bangladesher eller Taiwaneser etc. Långdragna, sega och orealistiska slagsmålsscener. Mycket fräck bilkörning i början dock, hela inledningen är väldigt lovande.

2 sportauspuff av 10 möjliga blir betyget.

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
nofx16

Ok, storyn verkar inte va nån höjdare kanske men nu har ni
väckt mitt intresse med öppningsscenen, får ta och se filmen
nån dag. Alltid kul när BMW är med i snabba bilscener (eller för övrigt)

Da
43
David E
M5 -94
730d -11
X5 4,6is -02
Det är INTE en M5:a i Ronin.
Finns flera give-aways, men det mest uppenbara är avsaknaden
av röda mätarnålar.
Tycker dock det är utmärkt att de fejkat med en vanlig
5:serie så inte en M5:a går till spillo helt i onödan.

Mvh - D
David E

Disskuterades livligt i nån tråd tidigare och konstaterades att det
inte e en M5... men fort går den;)

Espen
Ronin... Audi S8. :)

-Eppe-
Born2XLR8
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
BMWn i ronin har jag hört ska vara en lite uppskrämd 535a...hörde oxå att det gick åt tre st för att göra biljakten...
kanske inte stämmer då källan till detta inte är 100% trovärdig...
kanske nån som vet var man kan få tag i "oviktig" info om filmer...

Frazze

Bilar i filmer är sällan äkta vara, Kolla på filmen The Rock när Nicolas Cage krashar den Gula Ferrarin…. karossen viker ihop sig som ett korthus!

Till filmen Gone in 60 sec byggdes det 10 st GT350 för slutscenen alla bilar var look a likes.

Ferrari som används i Miami Vice är ju en ombyggd Corvette.

Filmen Ronin, Har svårt att tro att man budgeterar 10st M5 bilar som ska smällas i en film. Då är det mycket enklare att lura tittaren så han/hon tror att det är något annat än vad det egentligen är.

Det behöver inte vara en ”värstingbil” i biljakt för det är sällan det körs över 70 km/h när det filmas, som tittare uppfattar du inte om det går 70 eller 120km/h.

// Doggeli

Jag tyckte det roligaste var att pistolen som används i inledningsscenen är en likadan som jag har :-) Det är första gången jag ser en Pardini på film.
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Än en gång BMW mot franska bilar=) Rätt hyffsad rulle men inledning o bilval gör den till en sevärd rulle! Haha han får rätt roliga kommentarer av civildeckaren ang hans bilvård=)

rätt löjligt precist tugg om att dämparna bara pallar för 500kg last. ok att han ska vara proffs men att de skulle åka dit för att det satt 3 i baksätet???

hans fickparkering på trailern från bron lirar ju i den högre skolan=)

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Appropå hastighet. Scenen i Indiana Jones, de fördömdas tempel. När dom sitter i de små vagnarna på rälsen där mot slutet. Då går det i 8 km/h men dom har ju filmat det så det ser ut att gå i flera hundra....typ.

Vädelöst vetande javisst!
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
Den Mercan 124,eller de två från Taxi 1 filmen va feta med de tyskarna bakom ratten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.