|
|
|
|---|---|
|
När bensin tanken är halv töm så börjar mätaren pendla fram och tillbaka, och ju mindre bensin jag har i desto värre blir det, ena sekunden kan han visa 30 liter och sekunden senare står den på röd markeringen. Det finns två givare på tanken som jag tänkte att jag skulle byta men de var rätt dyra så kan man kolla vilken givare som är dålig? Det känns onödigt och byta båda då givarna kostar ca 1000:- styck. Mvh Abbe Länk | |
|
Min pendlar oxå en hel del. Den visar aldrig under 22l t ex. Därunder får man gissa hur mycket det kan tänkas vara kvar... Men tankar man fullt jämt och nollar trippen och ser snittet på färddatorn så är det aldrig några problem med räckvidden! |
|
|
Det väl ingen problem då jag vet hur långt jag kommer per tank, men ändå vore det skönt om man får det att funger som det ska. Mvh Abbe Länk |
|
|
Har samma problem själv! har läst lite om det och det kan vara tankarmaturen som spökar men har inte kollat de på min kärra. |
|
|
Jonsson, tankarmaturen, vad är det? Mvh Abbe Länk |
|
| den sitter i tanken. mäter hur mycke bensin det är i den har jag fått för mig. rätta mig någon ifall jag har fel. | |
|
Detta kan ju verka lite långsökt, men om du har monterat en större stereoanläggning nyligen, gärna med slutsteg osv är det inte helt omöjligt att det är det som är boven, alltså du får helt enkelt en störning med följd att tankmätaren visar fel (gungar). Dock tror jag mer på att en utav dom bägge mätarna för bränslemängden har gått söndert, alt att bara kabeln har oxiderat. Du kommer åt dom bägge under baksätet, i inspektionsluckorna. Testa att se om mätaren rör sig då bilen står still, gör den inte det, pröva att gunga bilen. Rör den sig då är saken klar! Antagligen visar soppamätaren ett genomsnitt av dessa två givare, vilket medför att om en går sönder, kommer den andra visa helt fel eftersom bränslet rör på sig, gärna då det är lite mindre kvar i tanken.. // Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.