|
|
|
|---|---|
|
Har länge funderat på om d finns ett så kallat överfallslarm i org.larmet. Och i måndagsnatt fick jag d bevisat för mig att d finns. En kompis till mig skulle låsa upp/larma av bilen och ovan vid fjärren som han va tryckte han fel och larmet började tjuta. Saken är bara den att han vet ej hur han gjorde! Finns denna funktion el. gjorde han något annat krux? Hur aktiverar man d? Mvh Jimmy Länk | |
| Mitt minne 8som kan vara bra eler dåligt) säger mig att om man håller inne larm-på knappen mer än 3 sekunder så drar larmet iång. Det var 1.5 år sedan jag lste det i instr. boken till min M3 Cab -97:a så det kan vara fel. | |
|
CBM3C: Testade detta nu men fick ej d att fungera. Har provat alla möjliga kombinationer fram och tillbaka tycker jag. Ingen som vet? Mvh Jimmy Länk |
|
stefannorr |
Det enda ja vet på min är att om ja nån gång lyckats fibbla med knapparna så kan larmet går,men vet ej hur ja lyckats trycka då. |
Bmw ludde |
testa detta ha förar dörren öppen sammtidigt som du låser, sen stänger du den, nu ska den dörren vara olåst, öppnar du så ska larmet gå igång. |
cdabox |
ända jag vet är hur man öppnar rutorna med fjärren...jag har hållt larmknappen intryckt mer än 3 sekunder o det börja inte tjuta.....men om du däremot larmar bilen och kör ett högfrekvent ljud vid bilen (nu snackar vi högfrekvens) så ska det gå igång =) In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
cdabox: Hur gör man när man öppnar rutorna med fjärren då? Har fått förklarat för mig att d inte skall gå på min bil. Mvh Jimmy Länk |
|
cdabox |
Kanske inte funkar på E36, men jag håller bara "låsa upp" knappen ner tryckt så öppnas dem, och "larma" knappen nertryck så stängs de In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Min förra bil gick larmet på om man tvättade den låst med högtryckstvätten. Kunde dock "gunga" eller ta på den hur mycket som helst utan att larmet gick igång. Jimmyboy: Har du det larmet med nörlarmsfunktionen? Alla har inte det om jag inte minns fel? |
|
|
Acey: Det är ju d jag inte vet! Antar att jag har d eftersom min polare kunde få igång larmet. Men hur??? Finns d olika grader av larm. Har ju d larmet med glaskross, nivågivare mm. Mvh Jimmy Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.