AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.821

E39 stolar i en E34

-BeeMWe-
Passar E39 stolarna, komfort, i en E34? Går baksätet även i? Passar fästena till varandras stolar eller får jag svetsa fast E39 fästena i min E34?
fe
1.676
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
nån som försökt sig på denna manöver.. lär ju inte passa rakt av eller?
fe
1.676
ferlin
Audi Q8 e-tron
nu har jag iaf köpt ett par sportstolar med värme från en E39, efter vad jag läst borde kablar vara framdragna för elen..men jag antar att det blir att borra nya hål för underredet.
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
ferlin: Fick du någon ordning på stolarna?
Är själv lite sugen på att byta =0)
fe
1.676
ferlin
Audi Q8 e-tron
jodå, dom sitter där nu :) däremot satte jag inte igång värmen..hittade inga kablar och det var nog bökigt att sätta i stolarna ändå..

jag rekommenderar inte denna manöver om man inte har väldigt gott om tid och är händig med svetsen..enda lösningen som vi hittade var att flytta underredet från den gamal stolen till den nya..ett inte helt enkelt ingrepp kan jag lova.

Ett litet "krux" var också att det går ett stag under E39-stolarna som tar i golvet på bilen när man sänker ner dom, detta innebär att dom inte går att sänka hela vägen ner om man säger så..jag upplever inte det som ett problem iofs, sällan man vill sitta på golvet

hur som helst blev resultatet väldigt bra och man sitter som ett smäck i sportstolarna :)
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Ja då var det kört för mig då jag inte är händig med svetsen...
Du har inte någon bild på hur det blev?
fe
1.676
ferlin
Audi Q8 e-tron
ja det har jag faktiskt..kan maila den till dig om du vill
Har funderat lite på om det skulle gå att slänga i komfortstolar i buffellskinn i E34an, har inte elstolar på de som sitter i, men är kablarna fördragna?
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
ferlin: om du har lust så kan du maila mig bilderna till emailen i min profil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.