|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
som sagt finns det nått intresse för gt-bilar har en m3gt-95 i nyskick som jag går funderar på att sälja. det jag undrar är om folk vill lägga till ett par extra tusenlappar för att få en ovanlig bil eller är det bara såna som mig som är bmw-tokiga som betalar för att få det lilla extra. | |
|
Jag skulle betala lite extra för en GT M3, skulle välja den framför 3,0 eller 3,2. Gått faktiskt i tankarna om en sådan. Importerade nyss en M5 -92b till Finland från sverige, kanske man skulle ta och sälja den och komma efter en M3 GT? -We can't stay here, this is bad country! |
|
|
Jag letar GT. Har varit och tittat på Johans (här på forumet) och har svårt att bestämma mig. Instämmer fullt med vad som nämns ovan, värdet känns stabilare på en GT än på de traditionella M3orna. Frågan är bara var jag ska hitta en GT.... |
|
|
jag har skickat ett mail till dig phippi så får du lite info om min gt! |
|
| Jag skulle faktiskt aldrig betala mer för en GT då den helt enkelt är ingenting speciellt i mina ögon jämfört med en "vanlig" M3. Visst, att det finns endast 350 ex är bra men vad är skillnaden i verkligheten, på banan? Och dessutom grön :(. Något snabbare är den, men inte mycket. Tycker man kan få betydligt bättre-nyare bilar för de pengarna. | |
|
I mina ögon är GT:n den mest fulländade e36:an från BMW (obs! ej inkluderat Alpina). Jag tycker att British racing green är en underbar färg på en sportbil och mocka/skinn klädseln är perfekt matchande. Även om skillnaden inte är så stor i fartresurser och på bana så är bilen unik, och kommer alltid vara det. Som jämförelse så är det ju lätt att bygga om en gammal Porsche 911 Carrera till en Carrera RS-replika men det är bara äkta RS som behåller sitt värde. Samma gäller ju E30 M3 Sport Evo. Vad som är bättre bil kan bara köparen avgöra och det är ju tur att alla inte föredrar en GT för då skulle de vara ännu dyrare! :) Jens |
|
|
En GT är väl fetast orginal. Men enligt tider i bilsport så går 3.2:an bättre både rakt fram och på bana. Vilken jag i och för sig tycker e konstigt. Jag skulle hellre ha en GT än en 3.0:a i allafall. Bättre vägållning och lite små stylad från början...3.0-3.2 eller GT..det är frågan nu.....svara på den ni som kan?? ///M3 |
|
|
Jag hade valt GT framför både 3,0 och 3,2. Det är helt enkelt en unik bil, och en bit BMW-historia. Dessutom tycker jag att dess färg/inredningskombination är tokläcker! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Samma här, GT:n står i en klass för sig! Jag tror att det är lite kärvare att få ut så mycket mer för en GT än en vanlig M3:a i dessa dagar men med rätt köpare så ska det inte vara något problem. En sak som talar emot är att det, den senaste tiden, känts som att ovanligt många GT varit till salu i Sverige. Detta kan ju innebära att GT-marknaden är lite mättad för tillfället. Bara tiden kan utvisa, du får annonsera ut bilen till det pris du tycker är skäligt och se vilken respons du får. Skäligt pris är väl någonstans mellan 150' och 180' beroende på miltal, skick, dokumentation, utrustning etc. Jens |
|
| finns det gt av 3.2? | |
|
Nix, endast tillverkad -95 i 350 ex med 3.0 motorn som grund. Mycket fina bilar, SKA vara prisatta högre än motsvarande "vanliga" M3 3.0. /Wille |
|
|
M3_LOVER: GT:n som var med i Bilsport gick inte som den skulle. Tiderna den bilen presterade är för låga. Och varför en 3.2:a går snabbare 0-100 kanske beror på att en GT har 295 hk och en 3.2:a 321... /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| Det finns en GT av 3.2'an också. Ser likadan ut som 95'orna men är röda istället. Tror dom tillverkades 97'. | |
|
GT:n är ju lite mer utmärkande, men som någon tidigare nämnt så finns det en hel del till salu dock inte med LÅGA MIL! Skulle ja köpa en GT i rent entusiast syfte skulle ja inte villa ha mer än 3-4000 mil på mätaren så ja kan ha den i flera år o när ja sen inte längre är entusiast av den bilen så kan ja sälja den o den har fortfarande gått långt under 10000 mil... Köpa en nu med 11000 mil o ha den några år då är det ju typ 15000 eller nått. Entusist bilar från 70-talet som gått så långt är ju typ total renoverade allt bytt utom chassi o kaross typ... PS: Test som gjorts i AMS visar att GT tyvärr inte slog 3.0litarn på banan heller, läs gärna själva innan ni komenterar... =) DS. Mr Vanos |
|
|
Sorry Zlaatan, men någon GT variant av M3 3.2 finns inte. E36 -95'or och -97'or ser inte likadana ut heller... /Wille |
|
|
Jag gillar osså M3 GT´n men har nått starkt emot den bilen då en polare dog i den!! Linna |
|
|
Bumper: Nej, jag antog att den måste gått dåligt. Nej..jag vet att de e 321 i en 3.2:a. Men den e ju snabbare. Det var bara det ja menade. För övrigt så finns de i allafall EN röd M3 GT. Kallas för GT2 om ja minns rätt. Läste det på nån hemsida för ett halvår sen. Men om de stämmer vet ja ej. Men de såg ut så. ///M3 |
|
|
M3_LOVER: Är du säker på att det inte är GT2 (tävlings) versionen av M3 du menar? Bild: Länk Det finns ju killar som sätter ett "R" bakom sina Volvo T4 och kallar dem för T4R även fast det inte är någon bilmodell som Volvo tillverkat... (läs dekaltrimmare). /Wille |
|
|
... i mitt tycke så är ju GT'n en rolig bil. I valet mellan en 3.0:a och en GT så är det självklart vilket val jag skulle välja! Men... GT'n kostar extrapengar, skulle hellre pyttsa in de extrapengarna i en 3.2:a med bättre utrustning, modernare osv (digitala AC'n osv). Faktiskt. Så, beroende på vad man väljer mellan. Tycker BMW gjorde en riktig tabbe som tillverkade GT'n när de gjorde det. Kunde de inte baserat den på 3.2 istället? Då hade den varit mycket mer attraktiv! /Marcus |
|
|
Jo, nog stämmer det allt med "GT2:an" som kom -97, alla röda. Man tillvekade en mindre skala, tror inte ens att bilarna var numrerade. Alla med SMG låda, som var ny vid tillfället. Dock kallades aldrig den modellen GT2 eller liknande, det var bara en homogen serie, typ volvo greyline, och inget speciellt konceptbygge alls. Det finns i alla fall bara en riktig GT-modell, 390-nånting bilar tillverkade, varav 350 ut till privatmarknaden, resterande gick till IMSA som renodlade tävlingsvagnar. Att äga en GT är faktiskt ganska speciellt. Det kan ju låta lite corny, men faktum är att det byggdes en jevla massa M3 E36:or och 350 är en väldigt liten skala i förhållande. Ännu mer speciellt blir det om man riktar sig utåt lite och visar sin bil på ex. webben. Själv har jag fått vansinniga mängder mail och "beundrarbrev" haha, från bla. tyskar, britter, belgare osv. Det är lite herrklubb över dem, och nog sa det klick direkt för mej när jag tittade på den första, efter att ha tittat lite på vanliga M3:or först. Lite rolig notis med färgen också bara, den är lackad i "äkta" brittish-racing-green, (och inte som ex. VW som har en färg som heter "racing-grön") dvs samma färg som användes redan på 50-talet i bla. lotusar och andra brittiska banbilar. Jag glömmer aldrig när jag skulle besiktiga bilen förra gången och det rullar upp en gammal Morgan i exakt samma färg berdvid mej. Det är lite speciellt när blickarna möts och båda vet vad speciella bilar handlar om... |
|
|
Att Gt:n blev som den blev när den blev beror på att den endast tillverkades i ett syfte att homoglisera lite detaljer som gjorde det intessant att tävla med M3:orna i vissa serier. Aluminium dörrar, grundare oljesump med dubbla pumpar, bakvingen, splittern fram. I USA såldes M3 GT Ltw - alla vita och i "clubbsport utförande - bur, utan inredning" med samma motor och aerodynamiska tillbehör. Det är ju lite kul att det finns så stort intresse för GT bilar i sverige, vi har god smak! Har haft min i 4 år och försöker utveckla den mer och mer....... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.