|
|
|
|---|---|
|
Skall snart påbörja renovering av mitt 325 block. Har diselvev, 320 stakar, byta vev o ramlager. För att få normal 325 komp (8,8) så måste man plana 2,11mm!! eller hur?? Men eftersom jag vill ha lägre komp, funkar det bra ifall man planar mindre. Självklart får man mäta sig fram. Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! | |
|
Man vill i möjligaste mån bevara klämspalten så en lite bearbetning av topp eller kolv skulle nog jag välja i första hand. Beror lite på hur mycket det rör sig om, några tiondelar dör nog ingen av. /Per |
|
|
Ursäkta men jag hänger inte med. Menar du att jag bör ha andra kolvar, och se efter toppen. Tänkte renovera toppen också, byta kam, vippor, kolla säten osv. Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! |
|
RafkoM3 |
Peter din jevel :) Ska du bli snabb till sommaren? Om du planar mindre så får inte inte rætt klæmspalt mellan kolven/toppen/block. Kan spicka lættare då. Altlså bøttre att plana 2.11 mm før att få perfekt klæmspalt och dærefter ha svarvade kolvar på røtt søtt før att få ner kompet. Tror jag har tønkt rætt iaf:.. Länk Länk |
|
RafkoM3 Jag vill nog mer få det driftsäkert. Det verkar hålla idag också men vill vara 100% säker. Självklart lite mer pullver men inte alldeles för mycket. Men om jag planar 2,0 mm får jag ändå lite lägre komp. Då bör det inte uppstå problem?? Du har komp 8,5 och laddar 1,5 utan problem. Jag har 8,8 i orginal, så stor skildnad är det inte, har det att göra med antal cylindrar?? Sen har du värsting stakar o kolvar...... Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! |
|
|
han har fyra ventiler per cylinder det gör skilnad, Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.