AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
857

Finns det originallarm till E30?

Visa användare
99
BushMen
325iM -90
Tänkte höra av er om det finns originallarm till E30 helst med immobilazer? Vore ju enklast att installera om det är "plugg in" istället för vanliga klippa och koppla in. Eller är jag helt ute och cyklar vad det gäller originallarm?!

Ingen burnout ingen mys, mycket burnout mycket mys!
Woodman
Har för mig att det finns ett högst omodernt originallarm till just E30. Monteringen av detta larm förutsätter att man tager upp ett stort hål i föraredörren för till & frånslag av larmet.
(Inte så snyggt)
Visa användare
99
BushMen
325iM -90
Du måste driva med mig? Inte kan BMW vara så extremt klantiga. Hittills har jag sett många smarta lösningar men det här måste vara det dummaste de har gjort i så fall! =)

Ingen burnout ingen mys, mycket burnout mycket mys!
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag har originallarmet! Som ett extralås i förardörren till vänster om vanliga nyckelhålet. Dock är mitt lite instabilt. Fungerar ibland och ibland inte. Sen har man en läcker bonuslampa som lyser illrött bak under regplåten! Larmet slås på genom att man vrider nyckeln två snäpp till höger. Alltså att man drar ut nyckeln (den vanliga) vågrätt ur nyckelhålet. Då larmas bilen på!

Immobilaser sitter på färddatorn...alltså man matar in en kod så går det inte att starta bilen om man inte matar in rätt kod igen. Men det är nog fler som har eller?? Sitter ju på färddatorn.

Måste vara extremt ovanliga dessa larm då jag bara sett en annan E30 under nästan 3 år som har detta orginallarm.
Min är en gammal tysklandsimport. Förmodligen vanligare där.

Brukar köra med detta när jag ställer bilen på skumma ställen plus rattkrycka. Och hittills har ingen pöbel varit på bilen förutom på verkstaden en gång då inget av ovanstående var inkopplat. Men det är en annan historia...

mvh

mackan325
Samma larm finns på samtida E23 och 24. Jag tycker det är coolt, tyvärr har jag bara eftermonterat touch-guard.
E(
47
E(30)rik
325i -89
325 -89 touring
Hej
Jag har ett originallarm där man sticker in en nyckel som har magneter i ett "lås" bredvid det vanliga nyckelhålet. Det är både ett inbrottslarm och en immobilaser. Har dock inget larm som man manövrerar från färddatorn.

MVH Erik
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det jag menar på färddatorn är bara en fyrsiffrig kod man matar in innan man stänger av bilen. Så måste man skriva in den igen när man skall starta bilen. Ingen annan som har det??

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Funkar skitbra! Har lyckats glömma koden jag matat in några gånger och bilen är omöjlig att starta. Har dock kommit på koden igen efter några försök. Men ack vilka magsår jag fått...

Ge
69
Gegge
325i Touring -92
Har också orginalstartspärr på min svensksålda 318is. Har bara en nyckel så jag vågar inte använda det. En magnetnyckel som bara stoppas in utan att vridas. Röd lampa tänds på dörren och på bakluckan. Fungerar dock utmärkt. Trist med det fula extra nyckelhålet bara. Verkar svårt att få fram en till nyckel hos BMW. Reservdelskillen hade aldrig sett det förr.
E
1.156
E
320 ci cab -04
Jag har ett "nyckellarm" som Gegge beskiver. Tyvärr funkar det inte till och från. Jag hittar inte felet. Är det någon som har en idé? BMW har tyvärr inte en aning om vad jag pratar om??!

E

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Mitt verkar börja funka när bilen varit "nollad" dvs när den inte fått ström på länge...

bl
2.294
blixten
325i -88
Brukar vara jordningsfel på själva magnetlåsenheten när larmet inte funkar som det skall. Tag bort och gör rent på insidan dörr och lås.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Enda anledningne att inte jag kryssade i larmet på utrustningslistan när jag köpte min 318 var just det extremt fula med ett extra nyckelhål i dörren.
Har iofs även sett vissa BMW med motsvarande nyckelhål i bakstammen istället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.